מפרק רשות השידור: לחייב את המדינה להעביר לנו מיד 96 מ' ש'

הסכום מיועד, בין היתר, לכסות את החובות בהיקף 43 מיליון שקל לחברת בזק שמאיימת להשבית את שידורי קול ישראל

דוד האן הכנ"ר / צילום:איל יצהר
דוד האן הכנ"ר / צילום:איל יצהר

כונס הנכסים הראשי, פרופ' דוד האן, המשמש כמפרק רשות השידור, פנה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה בהולה להורות לחברת בזק להמשיך לאלתר במתן שירותי המשדרים לרשות השידור, אותם איימה להשבית עקב חוב מצטבר של 43 מיליון שקל, ולתת צו ארעי המורה לבזק להימנע מהפסקת אספקת השירותים.

על רקע החוב המצטבר, בזק - המנהלת בחודשיים האחרונים שיחות מול רשות השידור על הסדר החוב אך ללא הועיל - שלחה אתמול (ד') מכתב לרשות השידור, לפיו אם לא יוסדר החוב עד היום - היא תשבית את המשדרים, מה שיפגע בשידורי רשת ב' ובהמשך בתחנות נוספות של קול ישראל.

לדברי עו"ד דרור ויגדור, בא-כוחו של הכונס הראשי, פעולת בזק היא "פעולה קיצונית, בלתי מידתית, שאינה מחויבת המציאות, המנוגדת להוראות הדין, ואשר כל תוצאתה היא פגיעה ישירה בשידור הציבורי בישראל".

הכנ"ר לא מתכוון להתחמק מהחוב, אלא מבקש מבית המשפט המחוזי להורות למדינה להעביר לקופת רשות השידור באופן מיידי 96.25 מיליון שקל, זאת על מנת לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים השוטפים לעובדים, לספקים (ובכללם בזק), לבנקים ועוד.

בבקשה מצוין כי הסכום מיועד ל"כיסוי הגירעון המצטער של הרשות עד לסוף חודש אוגוסט, ולכיסוי הגירעון שצפוי להתווסף עד לסוף וחדש ספטמבר".

יש לציין כי הסכום כולל את משכורות חודש ספטמבר, אך אינו כולל את התשלומים הנלווים בגינן שיש לשלמם בתחילת אוקטובר.

בשורה התחתונה, הכנ"ר מבקש כי בית המשפט יורה על קיומו של דיון דחוף בבקשה כבר בימים הקרובים, "שכן אין בקופת רשות השידור הכספים הדרושים לתשלום לחברת בזק או לקיום יתר התחייבויותיה עד סוף חודש ספטמבר. יתרה מזאת, אין די כספים בקופת רשות השידור כדי לשלם בהמשך חודש אוגוסט את התשלומים השוטפים לספקים השונים".

עו"ד ויגדור הוסיף וכתב כי "החשש הברור שעליו התריע המפרק בפני נציגי האוצר פעם אחר פעם הפך מציאותי", וסיכם כי "קופת רשות השידור עומדת בפני קריסה".