בדעיכה? רוג'ר פדרר הוא הספורטאי שמכניס הכי הרבה כסף מספונסרים

הטניסאי השווייצרי ישלשל לכיסו בשנה הנוכחית 58 מיליון דולר מהסכמים מסחריים, ומוביל את דירוג "פורבס" ■ אחריו שני גולפאים - טייגר וודס (50 מיליון ד') ופיל מיקלסון (44 מיליון ד'); ליונל מסי? רק במקום ה-13

רוג'ר פדרר טניס / צלם: רויטרס
רוג'ר פדרר טניס / צלם: רויטרס

הנה סימן נוסף לגידול המתמיד של תעשיית הספורט העולמית, שאף פעם לא סובלת ממיתון/האטה/משבר: כלל הספורטאים ברחבי העולם צפויים לייצר בשנת 2015 הכנסה של כ-836 מיליון דולר מהספונסרים האישיים שלהם ומפעילויות מסחריות שונות, קפיצה של כ-13% לעומת שנת 2014. כך עולה מנתוני "פורבס". 

את הדירוג מוביל רוג'ר פדרר, שעל-אף דעיכתו המקצועית בשנים האחרונים - ממשיך להיות הפנים הכי נוצצות מבחינה שיווקית-מיתוגית של עולם הטניס. השווייצרי צפוי להכניס 58 מיליון דולר מספונסרים ופעילות מסחרית בשנה הנוכחית, כשעיקר הסכום מיוחס להסכמים ארוכי הטווח שלו עם חברות כנייקי, מרצדס וקרדיט סוויס. עוד ספורטאי שהפריים הספורטיבי כבר הרחק מאחוריו, אבל ממש לא הכלכלי, הוא הגולפי האמריקאי טייגר וודס: מדורג שני ברשימה הזאת, עם 50 מיליון דולר. במקום השלישי שחקן גולף אמריקאי נוסף - פיל מיקלסון עם 44 מיליון דולר. 

החמישייה הראשונה נסגרת עם כוכב קליבלנד קאבלירס, לברון ג'יימס (44 מיליון דולר), ושחקן NBA נוסף - קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי ת'אנדר, 35 מיליון דולר).

הגולפאי הצפון אירי רורי מקלרוי במקום השישי (32 מיליון), ואחריו מדורגים שני טניסאים (נובאק דיוקוביץ' - 31; רפאל נדאל - 28); רק במקום התשיעי ברשימה מוצאים את הכדורגלן הראשון - כוכב ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו (27 מיליון דולר), שאגב יכניס מחסויות השנה סכום זהה לזה של כוכב הקריקט ההודי מהנדרה סינג דוני. אם מקומו של ליונל מסי חסר לכם ברשימה הזאת - הוא מגיע רק במקום ה-13 עם 22 מיליון דולר.