כתב אישום נגד ישי שליסל בגין רצח בכוונה תחילה

שליסל מואשם ברצח בכוונה תחילה של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ב-30 ביולי וכן בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה של משתתפים אחרים במצעד

ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS
ישי שליסל / צילום: נועם מושקוביץ, וואלה NEWS

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ישי שליסל (39) בגין רצח בכוונה תחילה של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ב-30 ביולי 2015. שליסל מואשם בנוסף בעבירות של ניסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות של משתתפים נוספים במצעד.

כתב האישום חושף פעם נוספת את הכתובת שהייתה על הקיר קודם לרצח ואת העובדה שמדובר היה ברצח ידוע מראש שצריך היה למנוע. "במהלך חודש יולי 2015, לקראת מצעד הגאווה אשר עתיד היה להיערך בירושלים, התבטא שליסל במספר הזדמנויות, הן באמצעי תקשורת והן על דרך של תליית מודעות בבתי-כנסת בשכונות חרדיות בירושלים ובקריית ספר, כנגד קיומו של המצעד והיותו מנוגד לחוקי התורה על-פי הבנתו", נאמר בכתב האישום. "כן קרא הנאשם בדבריו לעשות מעשה כנגד משתתפי המצעד".

בהמשך כתב האישום מפורט כיצד ביצד שליסל את אשר הצהיר כי יבצע. "ב-30 ביולי בשעות הצהריים יצא שליסל מבית הוריו במושב יד בנימין שם התגורר ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בליבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לשם כך רכש סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 15 ס"מ. בשעות אחר-הצהריים של אותו יום, בסמוך לשעה 18:00, הגיע שליסל לאזור הסמוך למסלול המצעד, שעבר באותה עת ברחוב קרן היסוד בירושלים".

בהמשך מפרט כתב האישום כי שליסל ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. הוא שב על עקביו ופנה לרחוב וושינגטון הסמוך.

לפי האישום, שליסל הסתיר את הסכין בתוך בגדיו, ובסמוך לשעה 18:39 נכנס אל מתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

"באותה עת צעדו אנשים רבים במתחם הצועדים ברחוב קרן היסוד בסמוך לרחוב וושינגטון, ביניהם שירה בנקי ז"ל (ילידת 1.11.99), ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל, שגיב סטקולשציק, יעל בלקין, שלי בר-ניב ונגה כהן.

"שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר", נכתב בכתב האישום.

לפי האישום, תחילה נעץ הנאשם את הסכין בחוזקה בגבו של ירדן נוי, לאחר מכן התקדם במורד הרחוב בין הצועדים במהירות ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של נעם אייל. הוא המשיך במימוש כוונתו, התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של שירה בנקי ז"ל, ולאחר מכן התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של יעל בלקין.

"שליסל המשיך ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של כפיר גיל. משם נע אל עבר שגיב סטקולשציק בכוונה לדקור אותו בגבו באופן דומה, אך לנוכח הצעקות והמהומה שהתחוללה מאחוריו הסתובב שגיב לאחור, והסכין פגעה בזרועו הימנית. שליסל התקדם כשהסכין בידו, ובתוך כך פצע את נגה כהן שעמדה בסמוך בזרועה".

לפי האישום, שליסל ניסה לנעוץ את הסכין בגבה של שלי בר-ניב כפי שנעץ ביתר הצועדים כמפורט לעיל, אולם אז הופל ארצה על-ידי שוטר שרדף אחריו.

"כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי ז"ל קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה בנקי ז"ל התמוטטה ואיבדה את הכרתה, ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית-החולים ונותחה מספר פעמים, וביום 2.8.15 נפטרה כתוצאה מפציעתה".

"כתוצאה מנעיצות הסכין נגרם לירדן נוי פצע עמוק בגבו העליון מתחת לשכם שמאל, הוא אושפז ונזקק לנקז בריאה ולתפרים. לכפיר גיל נגרמה פציעה בגבו העליון מתחת לשכם ימין, והוא נזקק לתפרים. לנעם אייל נגרמה פציעה עמוקה בגבו העליון מתחת לשכם ימין, והוא אושפז נזקק להכנסת נקז, לתפרים. כתוצאה מנעיצת הסכין נגרמה ליעל בלקין פציעה בכתף ימין, והיא נזקקה לתפרים. לשגיא סטקולשציק נגרם חתך עמוק וארוך באמת יד ימין, והוא אושפז ונזקק לתפרים. לנגה כהן נגרם חתך בזרוע ימין".

הפרקליטות מסכמת את המעשה הנורא: "במעשיו האמורים לעיל גרם שליסל במזיד למותה של שירה בנקי ז"ל בכוונה תחילה, ולאחר שהחליט להמיתה בדם קר, וללא שקדמה התגרות בתכוף למעשה באמצעות סכין שהכין מראש. כן ניסה הנאשם להמית את ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל, יעל בלקין שגיב סטקולשציק ושלי בר-ניב, לאחר שהחליט להמיתם בדם קר ובאמצעות סכין שהכין מראש, ופצע את נגה כהן".