תנודתיות במט"ח: הדולר היציג זינק בכ-1.5% ל-3.921 ש'

האירו טיפס בכ-0.55% ל-4.47 שקלים ■ הנגידה פלוג: "יש מדינות שנמצאות בריבית שלילית, בנסיבות מסוימות אפשר גם להגיע לשם" ■ האוצר ביצע אתמול ושלשום עסקאות גידור בהיקף של 300 מיליון דולר על החוב במטבע חוץ

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

היפוך מגמה בשוק המט"ח המקומי: לאחר שמוקדם יותר התחזק השקל מול המטבעות הזרים העיקריים, הוא נחלש ושערו היציג נקבע בירידה של כ-1.5% לרמה של 3.921 שקלים. האירו היציג התחזק בכ-0.55% ל-4.47 שקלים.

בינתיים, החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ממשיכה לפעול בשוק. בימים שני ושלישי השבוע ביצעה יחידת ניהול החוב בחטיבת המימון באוצר עסקאות גידור בהיקף של 300 מיליון דולר נוספים על החוב במטבע חוץ.

יממה לאחר שהחליטה להותיר את הריבית על כנה ולא לנקוט בצעדים אגרסיביים אחרים למרות הסערה שהתחוללה בשווקים, נגידת נגידת בנק ישראל קרנית פלוג התראיינה אמש לערוץ 2 והביעה עמדה פסימית לגבי עתיד השווקים. "קשה לומר אם הנפילות בשווקים מאחורינו",אומרת פלוג. "שוקי המניות מאוד תנודתיים. עדיין מוקדם לקבוע אם מה שראינו זה סוף הסיפור".

פלוג התייחסה להחלטה של בנק ישראל "לשבת על הגדר" ולא להפחית את הריבית: "במצב שבו יש אי בהירות ובמצב של תנודה חדה, הדבר הנכון היה לעצור", היא אמרה. עם זאת פלוג רמזה כי היא לא שוללת הנהגת ריבית שלילית במשק: "יש מדינות שנמצאות בריבית שלילית, בנסיבות מסוימות אפשר גם להגיע לשם".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "גם אם אנחנו לא עומדים בפני משבר בקנה המידה של 2008, שהרי מצבה של כלכלת העולם טוב יותר ויציב יותר מבחינה פיננסית, נראה כי צפויה לנו עוד תקופה של תנודתיות. כרגע יש בשוק בעיקר פאניקה, ומרוב פאניקה קצת קשה לראות בבהירות את המצב הפונדמנטלי האמיתי, כאשר השאלה היא מהי באמת חומרת ההאטה בצמיחה בסין.

"התנודתיות בשוק ממשיכה לטלטל את שוק המט"ח. שאלת המפתח בשוק המט"ח העולמי היא אחת - האם הטלטלה הנוכחית תביא לדחיית העלאת הריבית של הפד או לא. ככל שהטלטלה נמשכת לקראת ספטמבר, הסיכויים לדחיית העלאת הריבית גדלים".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]