חבר פרלמנט צרפתי סייע לגולן טלקום אצל נתניהו?

ל"גלובס" נודע כי חבר הפרלמנט הצרפתי ומקורבו של נתניהו מאיר חביב, התבקש לסייע לגולן להשיג הקלות במשרד התקשורת ■ מיכאל גולן: "אני לא רוצה להתייחס, זה דברים גדולים מעל לראש שלנו ואסור לדבר עליהם"

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

האם חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, ומקורבו של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, ניסה לפעול עבור גולן טלקום, במטרה להגיע לראש הממשלה ולנסות להשפיע עליו במסגרת מסע השתדלנות של מיכאל גולן להשגת הקלות ממשרד התקשורת? לגלובס נודע שחביב התבקש לנסות ולסייע לגולן. מיכאל גולן סירב להגיב לפניית "גלובס" בעניין והסתפק בזה שאמר ש"מדובר בנושאים גדולים וחשובים שמעל לראש שלנו ושאסור לדבר עליהם".

מאיר חביב, היה פעיל בארגון היהודי קרי"ף בצרפת והוא נחשב למקורב אישי לנתניהו ואף סייע לו בלא מעט הזדמנויות, בארגון פגישות עבורו בצרפת והוא מוזכר גם כמי שסייע לנתניהו בתקופות בחירות. ישנם לא מעט עדויות של גורמים בשוק שגולן ניסה בשבועות האחרונים להיפגש עם נתניהו, כמו שבעלי מניות אחרים בשוק התקשורת נפגשו עימו, אבל לא ברור האם פגישה כזו יצאה אל הפועל.

נסביר שגולן מנסה להשפיע על משרד התקשורת כדי שיחריגו אותו מהשקעה של מאות מיליוני שקלים שבה הוא מחויב לבצע על פי הרישיון שלו, ובנוסף להימנע מנקיטת אמצעים משפטיים על ידי משרד התקשורת בשל העובדה שהוא מפר בקביעות את הרישיון שלו בשורה של נושאים ובעיקר נקט בצעד חסר תקדים של פירוק הרשת הסלולרית שהחל בבנייתה, ללא אישור, ועוד לפני שקיבל היתר מהמשרד לאחד רשתות. העבירה הבוטה של גולן של תנאי הרישיון שלו נמחלת ונסלחת עקב מדיניות אכיפה רופסת של משרד התקשורת.

בחודשיים האחרונים מאז נכנס שלמה פילבר לתפקיד מנכ"ל המשרד, גולן מקבל יחס של בעל רישיון רגיל ולא של VIP, ופילבר מסתכל לו בלבן של העיניים ולא מלמטה למעלה כמו שבעבר הסתכלו עליו במשרד. כל הסיטואציה החדשה שנוצרה, כולל העלייה בשערי המניות של החברות הוותיקות, שמקטינות את הכדאיות לרכישת מפעיל ותיק על ידי גולן, והעובדה שהנטישה בשוק לטובת השחקנים החדשים מואטת, הם אלו שככל הנראה גרמו לגולן להעמיד את עצמה למכירה.