מנהלי השקעות מזהירים מהמשך התנודתיות

"הגיע הזמן להדק חגורות. שווי החברות צריך לשקף את ההתפתחויות האחרונות וההרעה במצב הכלכלה העולמית. יש הרבה שאלות שכרגע אין לנו תשובות עליהן" ■ "יש סיכוי של 20% עד 25% להתפתחות של שוק דובי"

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

שוקי המניות מסביב לעולם מזנקים היום, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות חדות של כ-4% במדדים. חלק ניכר מהמשקיעים, כרגיל במצבים כאלה, מבולבל ולא יודע להחליט אם נוצרה כעת הזדמנות קנייה או שכדאי עדיין להמתין לירידות נוספות בשוקי המניות.

James Abate, מנהל השקעות ראשי ב-Centre Asset Management, היה מודאג במשק זמן רב מהעליות הכמעט רצופות בשווקים וציפה לתיקון. "התסריט שדיברנו עליו מתממש. כעת התקווה של המשקיעים היא לשוק שידשדש בממקום במשך כמה חודשים. אנחנו, עם זאת, מעריכים כי הירידות יימשכו שכן אין טריגר כלשהו שידחוף את הבורסות קדימה. במצבים כאלה בעבר הפדרל ריזרב היה יכול להתערב ולהוריד ריבית אולם כיום אין לו תחמושת יותר".

"לדעתנו יש סיכוי של 20% עד 25% להתפתחות של שוק דובי. הטריגר לזה יכול להיות קריסה של מוסד פיננסי חשוב", הוא אומר.

מבחינה פונדמנטלית, Abate מודאג שהחברות האמריקאיות לא מסוגלות יותר להגדיל את הרווחים ובעיקר את מרווחי הרווחיות שלהן.

שוק דובי
 שוק דובי

קים פורסט, מנהלת השקעות בכירה ב-Fort Pitt Capital Group, לא צופה לשינוי כיוון מהיר בצורת V בשווקים. זאת עקב 3 סיבות עיקריות: הטלטלות בסין עוד לא הסתיימו, הפד יתחיל בקרוב להעלות ריבית והחברות יתקשו להציג גידול ברווחים.

"הגיע הזמן להדק חגורות. שווי החברות צריך לשקף את ההתפתחויות האחרונות וההרעה במצב הכלכלה העולמית. יש הרבה שאלות שכרגע אין לנו תשובות עליהן. לשוק יש עוד דרך לעשות למטה".

בראד מקמילן, מנהל השקעות ראשי ב-Commonwealth Financial Network, מעריך שבעוד 12 חודשים מדדי המניות יהיו גבוהים יותר לעומת היום. אבל, בטווח הקצר התיקון צפוי להימשך. "התיקון היה צפוי וכעת נוצרה פגיעה קשה בבטחון המשקיעים ולוקח זמן להחזיר את הבטחון הזה".