בקשה להגדלת הערבות הבנקאית שהוטלה על אמיר ברמלי

רשות ני"ע ניהלה במארס השנה חקירה נגד ברמלי, הבעלים של חברת ההשקעות רוביקון ומנהל קרן קלע לעידוד היזמות, בחשד לשורה של עבירות על חוק ני"ע ■ בבקשה החדשה שהגישה הרשות, נטען כי הערבות "לא מספיקה" נוכח ראיות חדשות שהצטברו

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

רשות ניירות ערך הגישה בסוף השבוע שעבר (ה') לבית המשפט השלום בתל-אביב בקשה להגדלת סכום הערבות הבנקאית שהוטלה על איש העסקים אמיר ברמלי, הבעלים והמנהל של חברת ההשקעות רוביקון ומנהל קרן קלע לעידוד יזמות, חברה-בת מקבוצת רוביקון אשר מגייסת כספים באמצעות קמפיינים באינטרנט.

הבקשה הגיעה על רקע חקירתו של ברמלי בחודש מארס השנה על-ידי מחלקת חקירות מודיעין (בקרת מסחר) ברשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך בתפקידו כמנהל קרן קלע. ברמלי חשוד בכך שחרג מהכללים המאפשרים גיוס הון מן הציבור שלא באמצעות הבורסה, ולמעשה סלל לעצמו "מסלול עוקף תשקיף" בגיוס כספים מן הציבור באמצעות קמפיינים מקוונים. בכך, לפי החשד, הטעה את ציבור המשקיעים ורשות ניירות ערך. הסכומים מסתכמים בכמאות מיליוני שקלים. נוסף על כך הוא נחשד כי השקיע את כספי המשקיעים בחברות פרטיות שלו. בתום חקירתו דאז, ברמלי שוחרר בערובה ובתנאים מגבילים, בין היתר בהפקדת ערבות בנקאית של 1.7 מיליון שקל והוצאת צו איסור יציאה מהארץ למשך 180 ימים.

בבקשה הנוכחית שהוגשה על-ידי עו"ד ערן שחם-שביט מרשות ניירות ערך, נטען כי הערבות הבנקאית "לא מספיקה" נוכח ראיות חדשות שהצטברו אצל הרשות. נטען כי במסגרת החקירה ובתקופה האחרונה, לאחר שחרורו של ברמלי בתנאים מגבילים בבית המשפט, נאספו ועובדו ראיות לפיהן ברמלי לא עמד בהתחייבויותיו כלפי "מספר לא מבוטל" של משקיעים וחרף דרישתם ממנו, לא השיב להם את הכספים. לפיכך, במסגרת הבקשה התבקש להגדיל את סכום הערבות ולהעמידה על סכום של כ-3.5 מיליון שקל וזאת כדי "להבטיח את קיומה של החקירה ומיצויה וכן להבטיח את קיומו של ההליך הפלילי לאחר בחינת התיק על-ידי הפרקליטות".

בתגובה לבקשה טען ברמלי באמצעות עו"ד נוית נגב ואיריס סבאג ניב, כי הוא מתנגד להגדלת הסכום ודחה את טענות הרשות. לטענתו, הוא ניסה לצאת מספר פעמים לחו"ל לצורכי עבודה אך שוב ושוב נענה בשלילה. עם זאת הוא לא הפר את תנאי מעצרו ובמשך כל התקופה האמורה נשאר בארץ והתייצב לחקירות הרשות. כמו-כן, טען כי החברה שבבעלותו, קלע הקרן, "עמדה, עומדת, ותמשיך לעמוד בכל התחייבותיה כלפי המשקיעים". מעבר לכך טען כי חברת האם רוביקון, "ערבה להתחייבויות למשקיעים והיקף נכסיה עולה משמעותית על היקף ההתחייבות למשקיעים".

במסגרת הבקשה מבקשת רשות ניירות ערך כי בית המשפט יקבע מועד לדיון בבקשה.

מ"רוביקון ביזנס גרופ" נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים כי הטענות המופרכות של רשות ניירות ערך יידחו על הסף על-ידי בית המשפט".