השלמת רכישת "בית פסגות" ע"י ביטוח ישיר נדחתה

בעסקה אמורה חברת הביטוח לרכוש 58% מהמגדל תמורת 235 מיליון שקל ■ בשאר הזכויות מחזיקה חברת ריט 1, הטוענת כי בידה זכות סירוב ראשונה

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

האם ההשקעה המשמעותית הראשונה של חברת איי.די.איי ביטוח בתחום הנדל"ן המניב, רכישת כ-58% ממגדל המשרדים "בית פסגות" בת"א, מוטלת בספק? היום הודיעה החברה, המוכרת לציבור כביטוח ישיר, על דחיית המועד האחרון להשלמת העסקה לתאריך לא ידוע. זאת, כחודש לאחר שאחת המוכרות בעסקה, אפריקה ישראל נכסים, דיווחה כי תידרש לפתור חילוקי דעות שהתעוררו מול חברת ריט 1, המחזיקה 42% משטחי המשרדים בבניין. ריט 1 טוענת שיש לה זכות סירוב ראשונה המאפשרת לה להיכנס בנעלי איי.די.איי כרוכשת.

באיי.די.איי ביטוח ציינו כי הדחייה בהשלמת העסקה נעשתה בהסכמת הצדדים, והוסיפו כי המועד החדש להשלמתה "טרם נקבע". גורם המעורה בפרטים העריך שבסופו של דבר העסקה למכירת המגדל - המתנשא לגובה של 28 קומות וממוקם בלב הסיטי בת"א, בתחילת הרחובות רוטשילד ואחד העם, סמוך למגדל שלום ולשכונת נווה צדק - בכל זאת תושלם.

בדוחות הרבעוניים שפרסמה איי.די.איי ביטוח לאחרונה צוין כי לחברה נמסר מהמוכרות שלטענת ריט 1 זכות הסירוב שבידה מתייחסת ל-18% מבית פסגות. באיי.די.איי פירטו עוד כי נמסר לה על ידי המוכרים שאם יש זכות סירוב בידי ריט 1 אז היא רלוונטית "רק" לגבי שטחים המהווים 6% מבית פסגות. על כל פנים, לפני כחודש ציינה אפריקה נכסים בדיווח בנושא כי "החברה דוחה את ההודעה ואת זכות הסירוב הנטענת (של ריט 1, ר' ש')".

העסקה המקורית - עליה דווח בסוף יולי, כשאז המועד להשלמתה נקבע לימים אלה של סוף אוגוסט - נקבה בשווי של כ-235 מיליון שקל עבור מלוא הזכויות בעסקה (58%). מדובר בכ-13 אלף מ"ר בנויים בתוספת 147 חניות (44% משטחי החניון בבניין). בדוח הרבעוני של איי.די.איי ביטוח נכתב כי לצד התמורה שתשולם למוכרים ישנן הוצאות נוספות, כך שסך העלות הכוללת של העסקה תעמוד על 252 מיליון שקל. כמו כן ציינה החברה כי השוכרים בנכס שהיא תקנה משלמים שכר דירה שנתי של כ-17 מיליון שקל.