אבגול מתרחבת: תקים מפעל בדימונה בהשקעה של 60 מ' ד'

המפעל החדש שיוקם במשך שנתיים צפוי להניב ליצרנית הבדים הלא ארוגים תמריצי מס וחיסכון בעלויות הובלה ואנרגיה

מפעל אבגול בברקן/צילום: איל יצהר
מפעל אבגול בברקן/צילום: איל יצהר

על השגשוג בתעשיית ייצור הבדים הלא ארוגים בישראל יכולים ללמד הדיווחים האחרונים של החברות הפועלות בתחום בדבר השקעות נכבדות בהגדלת כושר הייצור. היום (ג') הצטרפה למגמה חברת אבגול שעדכנה על הקמת מפעל חדש שהיא מתכננת באזור דימונה, בהשקעה נרחבת בהיקף מוערך של כ-60 מיליון דולר. ההשקעה צפויה להתפרס על פני שנתיים, ותמומן באמצעות משאבים קיימים, יתרות מזומנים ומימון בנקאי וחוץ בנקאי.

באבגול ציינו כי דירקטוריון החברה אישר את הקמת המפעל, "בכפוף לקבלת אישור סופי להקצאת קרקע מתאימה, ואישור לזכאותה של החברה למענקים והטבות כספיות הניתנים ב'אזור פיתוח א', בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון". באבגול מעריכים כי המפעל החדש יניב לה יתרונות כלכליים, בהם תמריצי מס וחיסכון בעלויות הובלה ואנרגיה, ומציינים כי המפעל החדש צפוי לכלול בשלב ראשון קו ייצור אחד. בהמשך ניתן יהיה להרחיב את הפעילות לקווי ייצור נוספים, בהתאם לצורכי החברה.

"הקו החדש הינו קו ייצור מהמתקדמים ביותר מהבחינה הטכנולוגית, ויאפשר לחברה להמשיך ולתמוך בלקוחותיה הבינלאומיים", הוסיפו באבגול. בחברה מעריכים כי הפעילות במפעל תחל במהלך שנת 2017.

אבגול עוסקת בייצור בדים לא ארוגים, ונמצאת בשליטת קרן את'מבה (Ethemba) הבריטית. מניית החברה טיפסה ב-25% בשנה האחרונה, ומשקפת לחברה שווי של 1.1 מיליארד שקל.

קווי יצור גם במזרח

כיום יש לאבגול קווי ייצור באזור התעשייה ברקן, בארה"ב, בסין וברוסיה. בימים האחרונים הציגה אבגול את דוחות הרבעון השני שלה, אותו סיכמה עם ירידה של 9.1% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-80 מיליון דולר, ועם צניחה של 51% ברווח הנקי, לכ-2 מיליון דולר.

את הירידה בהכנסות מייחסת החברה לירידה במחירי המכירה, בעקבות ירידת מחירי חומרי הגלם.

שחיקת מחירי חומרי הגלם סייעה לאבגול להציג שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית, וכך, למרות הירידה בהכנסות הרווח הגולמי עלה ב-15% ברבעון השני ל-17 מיליון דולר, והרווח התפעולי צמח ב-29% ל-10 מיליון דולר. אולם, בסיכום רבעוני החברה סבלה מעלייה ניכרת בהוצאות המימון שלה, שהגיעו ל-6 מיליון דולר בעקבות שינויי מט"ח ופגעו בשורה התחתונה.

בסיכום המחצית השנה הראשונה של 2015, אבגול מציגה מגמה דומה בשורת ההכנסות, שנסוגו ב-5.5% ל-166 מיליון דולר, אך מנגד הצליחה לשפר את רווחיה ב-69% ל-11 מיליון דולר. זאת, לאחר שהרווח הגולמי קפץ ב-37% ל-38 מיליון דולר והרווח התפעולי זינק ב-72% ל-24 מיליון דולר.