המשביר סיכמה את הרבעון השני בהפסד של 37 מיליון שקל

זאת לעומת רווח של 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ הכנסות הקבוצה ברבעון נחלשו ב-8% ל-568 מיילון שקל

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

קבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט סיכמה אמש רבעון שני שלילי, בסיכומו הפסדיה הצטברו ל-37 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3.5 מיליון שקל שהציגה ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום רבעוני, המשביר רשמה הפסד של כ-10 מיליון שקל מפעילויות נמשכות והפסד של כ-28 מיליון שקל מפעילויות מופסקות.

בסיכום מחצית השנה הראשונה הפסדיה של המשביר לצרכן הגיעו ל-22 מיליון שקל, אחרי הפסד של 4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רואי החשבון של המשביר לצרכן מפנים את תשומת-לב המשקיעים לפעולות בהן נוקטת הנהלת החברה, המנסה להרחיב את בסיס ההון שלה ולצמצם את הוצאותיה, ומעריכים כי יש ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין. זאת על רקע ההפסדים שצברה והון חוזר שלילי (סולו) של 42 מיליון שקל.

בנוסף, רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת-לב המשקיעים להפחתה בהיקף של 19 מיליון שקל שביצעה המשביר לצרכן בעקבות קריסתה של רשת קמעונאות המזון קוסט שהייתה בעבר בידיה, ושניתן לה צו פירוק זמני בתחילת חודש יולי האחרון.

בסיכום הרבעון השני הכנסות המשביר לצרכן נחלשו ב-8% ל-568 מיליון שקל, המיוחס בין היתר להחרפת התחרות בשוק ולירידה בפעילות שוק תווי הקנייה, ושחיקת הרווח הגולמי העבירה אותה להפסד תפעולי של כ-5 מיליון שקל.

המשביר מציגה שחיקה ברווחיות הגולמית גם במחצית השנה, שם ההפסד התפעולי שלה מגיע ל-14 מיליון שקל.

בשנה החולפת צנחה מניית המשביר בכ-40%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-450 מיליון שקל.