"השותפות מפסידות 6 מיליארד שקל ביום, ומתנגדי המתווה צוהלים"

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור, פנה לאופוזיציה ולמתנגדי מתווה הגז וביקש מהם לגלות אחריות לאומית: "כשאנחנו מדברים על חיבור הגז, מדובר על החייאת הפריפריה" ■ על התגלית של Eni: "לא סגרה את חלון ההזדמנויות"

"האופוזיציה צריכה להיות אופוזיציה אחראית, ולא יכולה להתעלם מהעובדות. כשכל הגורמים המקצועיים תומכים במתווה הגז היית מצפה שהאופוזיציה תתמוך", כך אמר היום (ג') גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר בוועידה של עיתון "כלכליסט".

תדמור יצא נגד מתנגדי מתוווה הגז ואמר כי "לא הייתי מצפה שכשיש תגלית במצרים מתנגדי המתווה ישמחו. כשהשותפות בקידוחים מפסידות 6 מיליארד שקל ביום, שכולנו מפסידים כסף, גם הציבור הרחב, הם צוהלים. וכאשר הם חושבים, בטעות, שהתגלית במצרים תסגור את חלון ההזדמנויות ליצוא האזורי וייגרמו הפסדים של עשרות מיליארדי שקלים לציבור הרחב הם עומדים על הגגות. אני שואל איפה האחריות שלהם ושל האופוזיציה ואיפה היכולת לראות את המציאות וחוות דעת הכלכליות של כל הגורמים המקצועיים? כשאנחנו מדברים על חיבור הגז מדובר על החייאת הפריפריה".

לדברי תדמור, "שר הכלכלה אריה דרעי יודע את החשיבות של ההשקעה במשק הישראלי שנמצא על סף מיתון. כל שנת דחייה בפיתוח לוויתן גורמת נזק של 2 מיליארד דולר. צריך לנוע קדימה. קיבלנו ממצרים קריאת השכמה ואנחנו צריכים להתעורר, זה הכל בידיים שלנו", אמר.

תדמור התייחס לתגלית של ENI במצרים והסביר: "התגלית הזאת תלך לשוק המקומי, ולא לייצוא. התגלית הזאת לא סגרה את חלון ההזדמנויות- חלון הייצוא, לירדן, למצרים וגם לטורקיה. היתרון הגדול של תמר ולוויתן הוא בלוח הזמנים. הבעיה היא לא במצרים, אלא בירושלים. זה הכל בידינו".