בניגוד לחוק: כבר שנה שאין נציגי ציבור בדירקטוריון חדשות 10

עפ"י החוק, הדירקטוריון של חברות החדשות המסחריות חייב לכלול נציגים שנבחרים ע"י הרשות השנייה, שתפקידם לאזן ולפקח על נציגי בעלי המניות בערוץ

דירקטוריון חדשות 10 מתנהל כבר שנה בדיוק ללא נציגי ציבור בדירקטוריון החברה. זאת, לאחר שבספטמבר 2014 התפטרו חברי הדירקטוריון שמייצגים בו את הציבור, ובראשם היו"ר יורם שכטר. הנציגים התפטרו מחברותם בשל חשש מאחריות אישית בצל המשבר שריחף אז מעל הערוץ. מאז לא מונו מחליפים.

על-פי החוק, הדירקטוריון של חברות החדשות המסחריות - חדשות 2 וחדשות 10 - חייב לכלול נציגים שנבחרים על-ידי הרשות השנייה, אשר תפקידם לאזן ולפקח על נציגי בעלי המניות בערוץ. זאת על מנת לצור חיץ בין השיקולים הכלכליים של בעלי ההון ובין חופש העיתונות שאמור להיות מונהג בגופי שידור שאמורים לערוך תחקירים ולייצר חדשות יומיות.

המצב כיום בחדשות 10 הוא שנציגיהם של בעלי המניות יושבים לבדם בדירקטוריון ומקבלים החלטות תקציביות ותוכניות הנוגעות לחברה.

ועדת האיתור למציאת חברי הדירקטוריון החסרים בערוץ 10 החלה את עבודתה עוד בתקופת מועצת הרשות הקודמת - עוד לפני התפטרות חברי המליאה. אך מאז שהתחלפה המועצה, ומונתה מועצה חדשה בראשותה של אוה מדז'יבוז', הוקמה ועדת איתור חלופית בראשות עו"ד דורלי אלמגור, אולם זו טרם השלימה את עבודתה.

מהרשות השנייה נמסר כי "מועצת הרשות השנייה החלה בתהליך בחירת נציגי הציבור לדירקטוריון חדשות 10 מיד עם כניסתה לתפקיד, לאחר שנציגי הציבור התפטרו מתפקידם קודם לכינונה. למצער, חל עיכוב בהליך הפרוצדורלי בשל החלפת הממשלה והצורך לבצע מחדש את כלל הבדיקות המשפטיות. בימים אלה נמצא תהליך המיון בשלביו האחרונים".