וואווי משיקה סמארטפון פרימיום חדש - Mate S: יעלה 750 אירו

המכשיר כולל מצלמת 20 מגה-פיקסל אחורית מתקדמת במיוחד ומצלמת 8 מגה-פיקסל קדמית, לצילומי "סלפי" איכותיים ■ המסך בגודל 5.5 אינץ' תומך בטכנולוגיית מגע בעלת רגישות לעוצמת הלחיצה ("Force Touch")

באירוע מיוחד בברלין, רגע לפני שנפתחה תערוכת האלקטרוניקה IFA, חושפת יצרנית הסלולר הסינית Huawei סמארטפון דגל חדש - Mate S. המכשיר החדש יהיה הסמארטפון המתקדם ביותר והיקר ביותר שהחברה השיקה מעולם. במובן מסוים, ה-Mate S הוא מבוסס על מכשיר ה-Mate 7 של החברה, שהושק בשנה שעברה עם תג מחיר של 500 אירו. ה-Mate S לעומת זאת, ישווק עם תג מחיר גבוה של 750 אירו. ככל הנראה, המחיר הגבוה נועד למצב את המכשיר ברמה הגבוהה ביותר, כמכשיר פרימיום נחשק, מתוך כוונה של החברה להמשיך ולבסס עת עצמה כיריבה שווה לסמסונג ואפל.

ה-Mate S כולל מסך מגע AMOLED עם זכוכית Gorilla Glass 2.5D בגודל 5.5 אינץ'. במדינות נבחרות יוצע בהמשך דגם עם מסך התומך בטכנולוגיית מגע בעלת רגישות לעוצמת הלחיצה ("Force Touch"), בדומה לטכנולוגיית ה-Force Touch שאפל שילבה במחשב ה-MacBook החדש שלה.

באמצעות טכנולוגיה זו, המשתמש יוכל לבצע מחוות ופעולות שונות, בהתאם למידת הכוח המופעלת בלחיצה (לחיצה חזקה\לחיצה עדינה), כדוגמת זום לתמונות או הפעלה של אפליקציות.

המסך של המכשיר הוא ברזולוציה של Full HD 1080p ונראה כי גם Huawei, בדומה ליצרניות סלולר אחרות, לא משוכנעת כ הצרכן זקוק למסך ברזולוציה של QHD\2K. המכשיר כולל מצלמת 20 מגה-פיקסל אחורית מתקדמת במיוחד ומצלמת 8 מגה-פיקסל קדמית, לצילומי "סלפי" איכותיים.

ה-Mate S כולל בנוסף קורא טביעות אצבע, מהיר ואמין יותר, המסוגל גם לשלוט בהתראות, לגלול בין תמונות, לצלם תמונות, לענות לשיחות ולדחות התראות. כלומר, קורא טביעות האצבע הוא לא כדי לאמת את זהות המשתמש לצורכי פתיחת נעילת המכשיר או ביצוע תשלום מאובטח - אלא משמש כמשטח מגע פונקציונלי לביצוע פעולות במכשיר.

המכשיר מצויד ב-3GB זיכרון RAM ומעבד Kirin 935 של חברת HiSilicon (חברת בת של Huawei), הכולל 4 ליבות חזקות 2.2GHz ו-4 ליבות 1.5GHz למצבי חסכון בחשמל. עוביו של המכשיר, בשוליים הדקים ביותר (בלי השכבות החיצוניות), מגיעים לדקיקות שיא של 2.65 מ"מ. בחברה מציינים כי המסגרת של המכשיר דקה מאוד, כך ששטח המסך מנוצל בצורה מקסימלית.