סוני מכריזה על הסמארטפון הראשון עם מסך ברזולוציית 4K

הסדרה החדשה מורכבת מ-3 סמארטפונים: Z5 קומפקט, Z5 ו-Z5 פרימיום ■ גם מצלמת הווידיאו של המכשיר תומכת בצילום ב-4K, ומצלמת הסטילס מגיעה עם חיישן חדש של סוני ברזולוציית 23 מגה פיקסל

סוני הכריזה אתמול (ד') על סדרת סמארטפוני הדגל החדש שלה - אקספריה Z5. הסדרה מורכבת מ-3 סמארטפונים: Z5 קומפקט, Z5 ו-Z5 פרימיום. שלושת הסמארטפונים צפויים לצאת בעולם וככל הנראה גם בישראל בחודשים אוקטובר-נובמבר.

הבשורה הגדולה של סוני היא באקספריה Z5 פרימיום - מדובר בסמארטפון הראשון בעולם המגיע עם צג בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית 4K (רוב סמארטפוני הדגל היום מגיעים עם צג ברזולוציית 2K) וצפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד של 806ppi.

גם מצלמת הווידיאו של המכשיר תומכת בצילום ב-4K, מה שבאמת מאפשר ליהנות מהיכולת של המסך הזה. מצלמת הסטילס מגיעה עם חיישן חדש של סוני ברזולוציית 23 מגה פיקסל ועדשה מסדרת G עם מפתח צמצם - 2.0. זהו השדרוג המשמעותי הראשון של סוני במצלמה מאז השיקה את האקספריה Z1. המצלמה גם כוללת מיקוד אוטומטי, אשר אמור להיות מהיר במיוחד. לדברי סוני מדובר במהירות של 0.03 שניות - מהיר יותר ממצמוץ עין אנושית.

כמו דגמים קודמים בסדרת האקספריה Z, גם ה-Z5 פרימיום עמיד למים עד לעומק של 1.5 מטר למשך חצי שעה. בעלי המכשיר עדיין יצטרכו לזכור לסגור את כיסוי כרטיס הזיכרון בשביל שהמכשיר לא יושבת. חבל שבסוני עדיין לא פתרו את הבעיה הזו.

ה-Z5 פרימיום הוא סמארטפון כבד - משקל של 180 גרם, כאשר העובי סביר - 7.8 מ"מ. הסמארטפון כולל מנגנון טביעת אצבע, הנמצא בצד המכשיר ולא בחלק התחתון הקדמי או בגב הסמארטפון, כמו בדגמים מתחרים בשוק.

המפרט של הפרימיום כולל מעבד סנפדרגון 810 של קוואלקום הפועל עם שני מעבדי 4 ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ, זיכרון העבודה מגיע בנפח 3 ג'יגה ונפח האחסון הוא 32 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (ניתן להרחיב עד 200 ג'יגה). הסוללה בקיבולת גבוהה של 3430 מיליאמפר/שעה, כאשר לטענת סוני היא מחזיקה כיומיים עבודה וגם מאפשרת טעינה מהירה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד לוליפופ (5.1.1).

גרסת ה-Z5 הסטנדרטית כוללת מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD עם צפיפות פיקסלים של 428ppi. החומרה עצמה דומה בין המכשירים. דגם אחר הוא Z5 קומפקט, זה כולל צג קטן יותר של 4.6 אינץ' ברזולוציית HD עם צפיפות פיקסלים של 323 פיקסלים. נתוני המעבד זהים, אבל זיכרון העבודה הוא 2 ג'יגה. כל המכשירים עמידים למים.

סוני החליטה לדלג במערב על האקספריה Z4 ולהשיק רק את ה-Z3 Plus. דגם ה-Z4 נמכר בעיקר ביפן. בארץ היבואן ברס אלקטרה החליט לוותר על ההשקה של הפלוס ולחכות ל-Z5.