נעילה מעורבת בבורסה; טבע צנחה 3.4%, רציו טיפסה 4.7%

מחזור המסחר הסתכם בכ-537 מיליון שקל ■ מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ מניות הגז במוקד לקראת ההכרעה מחר בכנסת

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (א') ננעל במגמה מעורבת, ברקע לירידות החדות שנרשמו באירופה ובארה"ב ביום שישי האחרון. מניות דואליות מרכזיות כגון טבע ואופקו חזרו עם פערים שליליים בולטים והשפיעו כמובן על המסחר. נציין כי וול סטריט יוצאת לסוף שבוע ארוך, כשמחר לא יתקיים מסחר לרגל יום העבודה (לייבור דיי). מחזור המסחר הסתכם בכ-537 מיליון שקל.

משרד העבודה האמריקאי פרסם ביום ו' את דוח התעסוקה לאוגוסט. הדוח הצביע על תוספת של כ-173 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה ל-5.1%. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב היה אמור להוסיף בחודש החולף 220 אלף משרות חדשות, עלייה קלה לאחר יצירה של 215 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת מ-5.3% ל-5.2%.

נתון חודש יולי עודכן לגידול של 245 אלף משרות לעומת 215 אלף משרות בנתון הקודם. גם נתון יוני עודכן למעלה בכ-14 אלף משרות.

שוק העבודה כבר מאותת מזה זמן ששיעור הריבית צריך לעלות והגיע הזמן שהמדיניות המוניטארית תתאים את עצמה לכלכלה הריאלית שהתאוששה בצורה משמעותית. כך אמר ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד וחבר ב"וועדת השווקים הפתוחים" הקובעת את המדיניות המוניטארית בפד. עוד הוא אמר שההשקעות העסקיות ושוק הנדל"ן נראים בריאים ושאין צורך להתרגש במיוחד מהטלטלות האחרונות בשווקים.

כעת נותר למשקיעים להמתין ולראות אם הפד יעלה את הריבית ב-17 בספטמבר או שחברי הפד ימתינו עם ההעלאה. הדעות בקרב הכלכלנים חלוקות.

עליות במניות לוויתן

מניות הגז ממשיכות לרכז עניין רב לקראת ההכרעה מחר בכנסת בנוגע למתווה הגז. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מניות אופקו , טבע , פריגו ואורמת טכנ' ריכזו עניין לאחר שחזרו עם פערי ארביטראז' שליליים.

פרוטרום הודיעה היום על רכישת 79% ממניות חברת Nutrafur הספרדית לפי שווי חברה של כ-14.5 מיליון דולר (13.1 מיליון אירו). העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה ממדינה באירופה לאספקת פתרון מודיעיני מתקדם, מבוסס מל"טים. החוזה, שהיקפו כ-78 מיליון דולר, יתבצע במשך שנתיים על ידי חטיבת המודיעין של אלביט מערכות שהוקמה לפני מספר חודשים, כתוצאה ממיזוג בין אלביט מערכות אלקטרו אופטיקה אלאופ וחטיבת המל"טים.