עלולים להפוך למחבלים

לא אנחנו המדינה שיש בכוחה ובאפשרותה לפתוח שערים לפליטים הסורים

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

יצחק הרצוג שוב הוכיח שהוא בחור טוב, אבל לא, איך לומר זאת בעדינות, לא מנהיג. להציע שאנחנו נקלוט פליטים? מה אנחנו, גרמניה, או צרפת, או איטליה? הרצוג שכח מי הפליטים ומאיפה הם באים? הוא לא מבין שהפליטים של היום עלולים להיות המחבלים של מחר? מישהו הציע שקודם כל שהרצוג יכניס פליטים לביתו. זו כמובן הצעה מתגרה, אבל מצד שני זה מה שעשה ראש ממשלת פינלנד. לא אוכל לסלוח למנהיג המחנה הציוני שגרם לי להסכים עם ח"כ יריב לוין (רק בעניין זה, כמובן) שהגדיר את הצעת הרצוג כפופוליסטית וחסרת אחריות.

ויטנאמים כמו סורים?

אנשי מפלגתו של הרצוג לא היטיבו עם עצמם כאשר הביאו כדוגמא שראש הממשלה מנחם בגין קלט בארץ פליטים וייטנאמים. במקרים כאלה אני תמיד תמה: האם הם, הציונים של הרצוג, באמת לא מבינים שאלה שני דברים שונים? הם באמת חושבים שווייטנאמים הם כמו סורים בשבילנו? הם לא מבינים או שהם עושים את עצמם?

הרצוג והממשלה חסרת הלב?

כך או אחרת, הרצוג בדבריו גרם נזק שעוד נאכל אותו. כי מה שהעולם רואה ושומע הוא שיש הצעה הנדיבה ונאורה של ראש האופוזיציה, אבל הממשלה חסרת הלב דחתה אותה. זה בוודאי לא תורם לתדמית שלנו. מה שמצופה מהרצוג זה להתיצב לצידה של הממשלה בהתנגדותה לקליטת פליטים. זה לא ענין לעשיית רווחים פוליטיים ואישיים. מותר לאנשי המחנה ציוני להתייצב כמחנה אחד בעניין זה עם הממשלה. כי לא אנחנו המדינה שיש בכוחה ובאפשרותה לפתוח שערים לפליטים. עדיין לא ממש סיימנו את הטיפול בפליטי השואה, ברווחתם ובביטחונם.

חזקה, לא נאורה

מה גם שיש בעולם מדינות שכן בנויות לקליטה כזאת. איך הסבירה אנגלה מרקל את נכונות ארצה לקלוט פליטים ככל שצריך? "אנחנו מדינה מספיק חזקה כדי לעשות זאת". לא אמרה מדינה נאורה, לא אמרה מדינה מוסרית, חזקה! גם מבחינה כלכלית, גם מבחינה שטחה העצום. היא דיברה על נתונים אובייקטיביים הנחוצים לצורך קליטה כזאת, נתונים שלהם יש, ולנו אין!!! או שלא שמת לב, הרצוג?

כשארד ניר מביע דעה

שמעתי את ארד ניר ב"אולפן ששי" האחרון (ערוץ 2) משווה בין הפליטים באירופה לבין ... יהודי השואה. זו אמירה כל כך מופרכת, שלא ראוי להתווכח אתה. היא מוכיחה שאינטליגנציה אינה מהווה חסינות מפני טיפשות. כאשר שמעתי את הדברים חשבתי שההצעה לאסור על כתבים להביע דעה לא תמיד נשמע כל כך מופרך.