התוצאות של פמס תומכות בתשואה של 170% במניה ב-3 שנים

יצרנית חומרי הגלם לתעשיית המיגון, שבשליטת דניאל בלום, נסחרת כבר בשווי של 680 מיליון שקל ■ תחלק דיבידנד של 10 מיליון דולר

דניאל בלום / צילום: בן יוסטר
דניאל בלום / צילום: בן יוסטר

חברת התעשייה פמס  שבשליטת משפחת דניאל בלום, המייצרת חומרי גלם לתעשיית המיגון הצבאי, מסכמת מחצית שנה חיובית עם עלייה של 7% ברווחיה, שהגיעו ל-9.5 מיליון דולר והמשיכו את המגמה שמציגה החברה בשנים האחרונות אשר נתמכת בביקוש הגובר למוצריה. במקביל לפרסום הדוחות הכספיים בסוף חודש אוגוסט, הודיעה פמס על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון דולר לבעלי המניות.

בסיכום הרבעון השני רווחיה של פמס דווקא נשחקו ב-5.5% ל-5 מיליון דולר. למרות זאת, המגמה החיובית שניכרת בדוחות פמס בשנים האחרונות מתבטאת גם בתשואות נאות שמניבה המניה למשקיעיה. זו משקפת כיום לחברה שווי של 680 מיליון שקל, אחרי עלייה של 25% מתחילת השנה המצטברת ליותר מ-40% תוך שנה, ומשלימה קפיצה של 170% תוך שלוש שנים.

שווי החזקותיו של דניאל בלום בפמס (68%) עומד על 465 מיליון שקל, והוא בעל העניין היחיד בחברה. פמס עוסקת בייצור אריגים ויריעות חד כיווניות, המשמשים כחומרי גלם בתעשיית המיגון כנגד איומים בליסטיים, ופועלת בישראל, ארה"ב ואנגליה. המוצרים הסופיים בהם משמשים חומרי הגלם שלה נמכרים בדרך כלל ללקוחות מוסדיים, בהם ממשלות, צבאות ומשטרות. הונה העצמי של החברה עומד על כ-45 מיליון דולר, ובקופתה מזומנים בהיקף של 20.5 מיליון דולר .

פמס נהנית מחוסר היציבות הביטחונית בעולם, ובדוחות לסיכום יוני 2015 מעדכנת החברה כי היא בוחנת אפשרות להרחבת הפעילות ונמצאת במגעים לרכישת ציוד נוסף לאתר שלה בישראל, בעלות מוערכת של כ-6 מיליון דולר. אם מהלך זה ייצא לפועל, הציוד צפוי להיכנס לפעולה ברבעון השלישי של 2016.

בפמס מעריכים כי "הציוד יאפשר פיתוח וייצור דור חדש של מוצר החברה, ברמת איכות גבוהה בהשוואה לסטנדרטים הנהוגים בשוק, ויאפשר השגת יתרון תחרותי ושמירה על רווחיות גבוהה".

בסיכום מחצית השנה, הכנסותיה של פמס עלו ב-3.5% והסתכמו ב-36 מיליון דולר, וברבעון השני נותרו ההכנסות ללא שינוי, ברמה של 19 מיליון דולר. החברה מציינת כי היקף המכירות שלה בישראל גדל ביחס לרבעון הראשון, ונותר ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אולם, שינוי בתמהיל המכירות שחק את שיעור הרווח הגולמי של החברה. בשורה התפעולית, הצליחה פמס לשמור במחצית השנה על שיעורי רווח של 32% מהמכירות, בעוד שברבעון השני ירד שיעור הרווח התפעולי מ-35% ל-30%.

אחד מהלקוחות העיקריים של פמס זה שנים היא החברה האמריקאית "הניוול" (Honeywell)הפועלת בתחום של אפודי מגן וקסדות ומיגון כלי רכב, שבסיכום שנת 2014 הייתה אחראית על 21% ממכירותיה של פמס - כ-14 מיליון דולר, מתוך הכנסות שנתיות שהתקרבו ל-70 מיליון דולר.