20 תמר יסעור ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, יו"ר לאומי קארד

אחראית על הפעילות הקמעונאית של בנק לאומי ועל מערך הסניפים, הכולל 5,300 עובדים. מונתה לשמש כמנכ"לית הבנק הדיגיטלי של לאומי, זאת לאחר שהחלה בהקמת חטיבת הבנקאות הדיגיטלית הראשונה בישראל

המהלך המשמעותי שלי השנה: "שינוי מדיניות האשראי לעסקים קטנים. הגדלנו את הנתח של האשראי לעסקים קטנים מסך העוגה שלנו, מה שהגדיל את חלקנו בסך העוגה של כל הבנקים. הובלתי את המהלך כי אני מאמינה שהעסקים הקטנים הם מנוע צמיחה של המשק".

מסלול: יסעור החלה את דרכה בעולם הפרסום, וכיהנה כמנכ"לית משרד פוגל-אוגילבי. עם המעבר לעולם הבנקאות החלה לכהן כמנכ"לית לאומי קארד וכראש מערך השיווק בלאומי.

עצה שהייתי נותנת לעצמי כמנהלת בתחילת הדרך: "בתחילת הדרך הייתי פחות סובלנית לדעות שלא בהלימה עם הדעות שלי. כשאתה מנהל צעיר אתה חושב שאתה יודע הכי טוב מכולם, אתה רוצה לרוץ קדימה בלי שאף אחד יבלבל אותך, והיום במבט לאחור אני יודעת שיש ערך להקשבה לדעות מנוגדות, גם במחיר עיכוב של כמה דקות. זה לא בהכרח ישנה את דעתך ב-180 מעלות, אבל זה יעשה את הניהול בפיין טיונינג יותר טוב".

עצה טובה שקיבלתי: "לחשוב צעד אחד קדימה. לא לשקוע בניהול השוטף, ולא לתת לשוטף לשטוף את התוכניות לעתיד, אלא להשאיר תמיד מקום ומחשבה לצעד הבא.

לפני 12 שנה, כשניהלתי משרד פרסום וכל העולם התחיל להשתנות מבחינת הדיגיטל והפלנינג, ראיתי אנשים שבתוך כל זה הצליחו לחשוב צעד אחד קדימה. אני לא זוכרת מי נתן לי את העצה הזו, אז אולי באותה תקופה נתתי אותה לעצמי. הבנתי שגם אם אני ממקסמת רווחים בשנה מסוימת, אבל לא דואגת לשנה הבאה, אז אני לא מתקדמת לשום מקום.

"היום אני מבינה שאני צריכה לחשוב על איפה לאומי יהיה בעוד שלוש שנים, ולא לשקוע ביתרות המאזניות של היום, כי זה פחות חשוב במבט קדימה. אם לא חושבים על הצעד הבא, פשוט נכחדים ברמה העסקית".

הרגלים אפקטיביים: "הרבה שעות ערנות, כלומר לא לישון הרבה. אני מתעוררת ב-4:15 בבוקר, זה משהו שקורה לי באופן בלתי רצוני לגמרי, אבל זה איכותי. מוקדם מאוד בבוקר אני שומרת לי כמה שעות שקטות שבהן אף אחד עוד לא ער, כדי לחשוב על העתיד. העבודה תופסת חלק גדול מזה, אבל באופן כללי אלה מחשבות קדימה, חברתיות, אישיות. זה עוזר לי להיות יעילה, כי אני לא צריכה לבזבז במהלך היום זמן למחשבות, אני יכולה לתקתק דברים, לנהל את השוטף, לעשות משימות בלי שאני מתבלבלת עם מחשבות אפוקליפטיות".

תובנות ניהול: "כמה שעושים יותר, מספיקים יותר. או במילים אחרות, ככל שמרבים במשימות, ההספקים טובים יותר. תובנה שנייה - לעבוד בעולם של העצמה מאוד גבוהה כלפי השותפים העסקיים שלי, וכלפי האנשים שאיתם אני עובדת. למדתי את זה עוד בתפקיד הניהול הראשון שעשיתי בצבא. הבנתי שכשאתה מנהל משימה, צוות או פעילות, אם אתה לא רותם יחד איתך את הצוות המוביל, לא תגיע לשום מקום".

הייעוד שלי: "להציע את הכלים הכי מקצועיים והכי רלוונטיים לכל אחד מהלקוחות שלי, כדי לאפשר להם לבנות את הבית שהם רוצים ולפתוח את העסק שעליו הם חולמים. הייעוד האישי שלי הוא להיות אמא טובה. בזה אני לא משהו".

רגע אושר השנה: "הייתי ארבעה ימים באי יווני עם חמש חברות, שאיתי יחד מכיתה א'. זה היה אושר צרוף מההתחלה ועד הסוף. כולנו מציינות השנה יומולדת משמעותי, 50, ויצאנו לחגוג ביחד".

אשת השנה שלי: "רינה שיינפלד, שהוציאה השנה מופע חדש 'אל תלכי עכשיו'. היא ממציאה את עצמה מחדש כל פעם בראי התקופה, משלבת בין הבלט לבין תובנות רגשיות, חברתיות ופוליטיות, מביאה לעולם הבלט הרבה מאוד עולמות אחרים, ומצליחה ליצור ערך תרבותי. וחוץ מזה אני רוקדת אצלה".

(נורית רוט )