דרעי: "לא איעדר בהצבעת הגז; הרכבת הקלה - פיגוע כלכלי"

שר הכלכלה הבהיר בוועדת הכספים כי יתמיד בהחלטתו שלא לעקוף את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים

אריה דרעי / צילום: איל יצהר
אריה דרעי / צילום: איל יצהר

שר הכלכלה אריה דרעי אומר היום (ג') בוועדת הכספים של הכנסת כי השמועות לפיהן בכוונתו להתחמק מקבלת החלטה בנושא הגז אינן נכונות. דרעי הבהיר כי אין בכוונתו להכריז על נבצרות בהצבעה על הגז בכנסת.

דרעי הוסיף כי "לממלא מקום הממונה על ההגבלים העסקיים ישנן סמכויות מלאות ואין בכוונתו להתערב בשיקוליו המקצועיים". במילים אחרות, דרעי מתעקש שלא להפעיל את סעיף 52 שיעקוף את סמכויות הממונה ויסלול את הדרך לאישור זריז של מתווה הגז - על אפו ועל חמתו של רה"מ נתניהו.

שר הכלכלה הציג הבוקר בוועדת הכספים את תוכנית העבודה של משרד הכלכלה לשנים 2015-2016 וציין כי הסוגיה המרכזית בה יעסוק היא קידומה של הפריפריה וסיוע לתעשייה הישראלית.

"כעומק הפריפריה כך עומק המענק - זה השינוי שצריך לבצע בחוק עידוד השקעות הון ואני בוחן את ההתאמה החשובה הזו בימים אלו כך שגם הטבות מס וגם מענקים יינתנו לתעשייה ולמפעלים ביישובי הפריפריה, בהתאם למיקומם בה", אמר דרעי.

השר הוסיף כי משרדו מכין בימים אלו תוכנית לסיוע לתעשייה הישראלית וליצואנים, בשיתוף משרד האוצר והיא תובא לממשלה כבר בתקופה הקרובה, בכדי לתת מענה לירידה בהיקפי היצוא ובפעילות התעשייה בשנים האחרונות.

דרעי התייחס גם לעבודות הרכבת הקלה בת"א וכינה אותן "פיגוע כלכלי", תוך שהוא מבטיח לפצות את העסקים הקטנים והבינוניים באזור: "נפגשתי עם נציגי העסקים הקטנים והבינוניים, הקמנו לשכה מיוחדת עבורם שכבר החלה לפעול, אנחנו מנפים את כל הבעיות ונגיש בזמן הקרוב הצעת מחליטים לממשלה, אשר מחובתה לקחת אחריות על בעיה חמורה זו, הפוגעת כבר היום קשות בפרנסתן של משפחות רבות".