החברות הטורקיות ממשיכות להשתלט על היורוליג

תאגיד דוגוש גרופ הוא הגוף המסחרי הטורקי הרביעי שיעניק חסות למפעל האירופי הבכיר; איך הוא קשור לכרטיס החופשי שקיבלה דרושפקה למפעל?

הקשר המסחרי בין חברות טורקיות לבין היורוליג ממשיך להתחזק, הפעם עם התוספות של תאגיד דוגוש גרופ (Dogus Group) לרשימת הספונסרים של מפעל הכדורסל האירופי הבכיר. דוגוש גרופ הוא תאגיד אחזקות של 25 חברות, בענפי הבנקאות, התיירות, הרכב, המזון והתקשורת. בין היתר הוא מחזיק בגראנטי בנק, אחד מהבנקים הגדולים בטורקיה.

ביחד עם ההסכם החדש, כולל הפורטפוליו המסחרי של היורוליג הסכמים עם ארבע חברות טורקיות - העיקרי ביניהם הוא ההסכם טורקיש איירליינס שמשמשת כספונסר הראשי עבור סכום המוערך ב-7 מיליון אירו לעונה.

שתי החברות הנוספות שקשורות בהסכמים עם היורוליג הן יצרנית הבירה אפס פילזנר (Efes Pilsner) וחברות הנסיעות דטור (Detur).

הקשר המסחרי בין היורוליג לבין החברות הטורקיות יכול להעיד בין היתר על הסיבה להחלטה של היורוליג לכלול בעונת 2015/16 לא פחות מארבע קבוצות טורקיות במפעל - פנרבחצ'ה-אולקר, אנדולו אפס, קרשיאקה ודרושפקה.

עניין החסות עם תאגיד אוגוש, שנכנס כספונסר "פרימיום" (קטגוריית החסות השנייה אחרי החסות של טורקיש) יכול לרמוז במשהו על הרכב הקבוצות הטורקיות העונה ביורוליג: תאגיד אוגוש הוא גם הספונסר הראשי של דרושפקה הטורקית - הקבוצה שזכתה בקיץ באופן מפתיע מאוד לכרטיס חופשי מהיורוליג למרות שאפילו לא העפילה לגמר הפלייאוף בטורקיה; אפס פילזנר היא הספונסרית של אנדולו אפס.

יש לציין כי למרות הנוכחות הטורקית המוגברת ביורוליג, ב-15 העונות האחרונות רק פעם אחת נרשמה העפלה של קבוצה טורקית לפיינל-פור האירופי (פנרבחצ'ה-אולקר, בעונת 2014/15). קבוצה טורקית מעולם מעולם לא זכתה בתואר, וגם לא הופיעה בגמר.