אפריקה ומליסרון ישלמו 578 מ' ש' ויקימו מגדל משרדים בקריה

בין החברות שהגישו הצעות ניתן למצוא את גינדי החזקות, קבוצת חג'ג', קנדה ישראל, עזריאלי ועוד ■ מחיר המינימום נקבע על 207 מיליון שקל והשומה על כ-414 מיליון שקל ■ ההצעה הזוכה על הקרקע גבוהה ב-122 מיליון שקל מהשומה

מבט על מגדלי משרדים מדרום לקריה בת"א / צילום: תמר מצפי
מבט על מגדלי משרדים מדרום לקריה בת"א / צילום: תמר מצפי

24 שעות לאחר הגשת ההצעות על ידי היזמים במכרז של רשות מקרקעי ישראל בדרום הקריה הכריזה ועדת המכרזים של רמ"י על הזוכים. מדובר באפריקה ישראל נכסים ומליסרון שזכו במגרש בן כ-13 דונם בפינה הדרום מערבית של מתחם דרום הקריה וישלמו לרמ"י כ-536 מיליון שקל בעבור הקרקע ועוד 42.18 מיליון שקל בעבור דמי הפיתוח. מדובר בסכום של כ-578 מיליון סך הכל.

למכרז הוגשו בסך הכל שש הצעות בהן ההצעה הזוכה והצעות נוספות שהציעו בין היתר החברות גינדי החזקות, קבוצת עזריאלי, קבוצת חג'ג' וקנדה ישראל.

המכרז, שנסגר כאמור רק אתמול, מתייחס למגרש מספר 7 במתחם שרונה בדרום הקריה. המכרז, המתייחס למגרש בשטח כ-13 דונם, מאפשר בניית מגדל משרדים בשטח של כ-77 אלף מ"ר בתוספת שטחי מסחר בהיקף של כ-4250 מ"ר. מדובר במגדל שיתנשא לגובה 40 קומות מעל שבעה מרתפי חניה וקומת מסחר. המגרש ממוקם בחלקו הדרום מערבי של המתחם, ונכון להיום פועל במקום חניון.

מחיר המינימום שנקבע למגרש עומד על כ-207 מיליון שקל כאשר במסמכי המכרז מצוין שמחיר זה מהווה כמחצית מהערכת השמאי הממשלתי על הקרקע. כך, בעוד המדינה העריכה את שווי המגרש וזכויות הבנייה שבו בכ-414 מיליון שקל, ההצעה הזוכה הניבה לה 122 מיליון שקל נוספים מעל הערכת השמאי על הקרקע.

חשוב לציין שבעוד שמדובר במיקום מרכזי ובאחד המכרזים הבודדים שפורסמו לאחרונה בסדר גודל כזה ובמיקום שכזה, מדובר במכרז לא פשוט עם שלל מטלות ציבוריות שיוטלו על הזוכים וגם עם כמה מגבלות.

המגבלות שבפניהן יעמוד היזם שיזכה במכרז הן תנאי הקובע שהיזם יוכל לקבל את המגרש רק עם קבלת היתר דיפון וחפירה או היתר בנייה. נציין שמדובר בתנאי חריג, שלמעשה יאפשר לרמ"י להמשיך וליהנות מהכנסות המתקבלות מחניון רחב ידיים שנמצא היום בשטח. עוד על פי מסמכי המכרז, מדובר בתוכנית בינוי שטרם אושרה סופית ולכן הזוכה יצטרך להמתין גם לסוף ההליך התכנוני כדי לצאת לדרך. עוד במסגרת המכרז יצטרכו החברות הזוכות להשלים את המנהרה המעגלית המחברת את החניונים של הבניינים הסמוכים, להקצות 30% מכלל החניות בפרויקט לטובת הציבור וגם להקים תחנת כיבוי שתשרת את כל המתחם.