יו"ר מיילן למנכ"ל ויו"ר פריגו: "אתם לא יכולים לעצור את השילוב"

במכתב לג'וזף פאפא, הדגיש רוברט קורי כי בסוגיית ההשתלטות של מיילן על פריגו "התוצאה הסופית תלויה אך ורק בבעלי המניות של פריגו"

"בעלי המניות של פריגו צריכים להבין, שהתוצאה הסופית של התהליך תלויה אך ורק בהם ולא בהנהלה ובדירקטוריון", כך כתב אתמול יו"ר חברת התרופות מיילן, רוברט קורי, במכתב פומבי ששלח ליו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא. מיילן מנסה להשתלט על פריגו, אך דירקטוריון פריגו מתנגד בתוקף לעסקה, בטענה שהיא מעריכה את החברה בחסר. קורי כתב אתמול לפאפא כי "אתה והדירקטוריון שלך לא יכולים לעצור את השילוב; בנקודה זו, להנהלת פריגו אין כל תפקיד בתהליך".

מיילן הודיעה רשמית על כוונתה להשתלט על פריגו בחודש אפריל, ולאחר שבעלי המניות של מיילן אישרו בסוף אוגוסט את העסקה, אתמול הודיעה החברה כי תגיש את הצעת הרכש המחייבת ב-14 בספטמבר (כמתחייב לפי לוח הזמנים המשפטי). במכתב שצירף קורי, הוא קרא לפאפא ולהנהלת פריגו לדון בעסקה עם מיילן. עם זאת, גם קורי מציין שהדיונים לא יהיו על המחיר בעסקה, משום שכל שינוי במחיר ידרוש אישור מחדש של בעלי המניות של מיילן. במחיר הנוכחי של מיילן, המחיר שנגזר למניית פריגו בעסקה עומד על כ-187 דולר (ובסך הכל כ-27.5 מיליארד דולר). זוהי פרמיה של 3.5% על המחיר הנוכחי של פריגו, אך נמוך מהמחיר המקורי עליו דיברה מיילן באפריל - 205 דולר.

קורי לא מתעלם מנושא המחיר ומציין שמאז ההצעה הראשונה באפריל, מדד דאו ג'ונס ירד מרמה של כ-18 אלף נקודות לכ-16 אלף. "אם מניית פריגו הייתה נסחרת בהתאם לשוק ולמגמה במניות הבריאות, היא הייתה נסחרת ב-150 דולר (לעומת כ-180 דולר בפועל, ש'ח'ו'). מניית פריגו הייתה מוגנת מהירידות רק בשל הצעתנו", כותב קורי, ומעריך כי במקרה של כישלון העסקה, בעלי המניות של פריגו יספגו ירידה של 30 דולר (כ-17%) במחיר המניה.

אם לא בעלות מלאה - רק שליטה

ייתכן שמיילן לא תצליח להשיג את הרוב הנדרש (80%) לבעלות מלאה על פריגו, אלא רק רוב (50%) שיאפשר לה להפוך לבעלת שליטה. במקרה כזה, מיילן מתכננת למחוק את מניות פריגו ממסחר בניו יורק ובת"א - כך שבעלי מניות שלא ימכרו למיילן את מניות פריגו שברשותם, עלולים "להיתקע" עם מניות מיעוט לא סחירות. לפי חוקי ניירות ערך, ניתן למחוק מניה דואלית ממסחר בת"א בקלות יחסית, כל עוד היא ממשיכה להיסחר בבורסה בחו"ל, אלא שבמקרה זה מיילן צפויה למחוק את פריגו ממסחר גם בארה"ב.

בתגובה לשאלת גלובס מהי עמדת רשות ניירות ערך, ברשות העדיפו שלא להתייחס לנושא בשלב זה.