נחקרת מעורבותו של בנק הפועלים בפרשת השחיתות בפיפ"א

בחודש מאי עצרו הרשויות בציריך 14 עובדים בפיפ"א (ההתאחדות העולמית לכדורגל) בחשד לשחיתות והסגירו אותם לארה"ב, כאשר בין העצורים גם בכירים בארגון

הרשויות האמריקאיות חוקרות את מעורבותו של בנק הפועלים בפרשת השחיתות של בכירים בפיפ"א, יחד עם בנקים נוספים. החשד הוא כי חלק מהנאשמים ניהלו חשבונות בבנק הפועלים.

"במסגרת שיתוף-הפעולה של הבנק עם החקירה בעניין זה, נודע לבנק כי הרשויות האמריקאיות חוקרות את מעורבותם של בנקים שונים, ובהם קבוצת בנק הפועלים", מסר הערב (ה') בנק הפועלים.

בחודש מאי עצרו הרשויות בציריך 14 עובדים בפיפ"א (ההתאחדות העולמית לכדורגל) בחשד לשחיתות והסגירו אותם לארה"ב, כאשר בין העצורים גם בכירים בארגון. בין החשדות גם הלבנת הון, שוחד, סחיטה ועוד - כולל עבירות שחיתות הנוגעות לבחירת מדינות המארחות טורנירים. החשד הוא כי העבירות בוצעו על פני כ-20 שנה. ההערכה היא כי היקף העבירות הוא מעל 100 מיליון דולר.

על-פי כתבי האישום של משרד המשפטים האמריקאי - העצורים קיבלו כסף לכיס בתמורה להענקת חוזי זכויות שידור, שיווק וספונסרשיפ לטורנירי כדורגל שנערכו, בין היתר, בארה"ב ובאמריקה הלטינית. התשלומים עשו את דרכם באמצעות בנקים אמריקאיים.