וול סטריט ננעלה בעליות; המדדים עלו השבוע ביותר מ-2%

הנאסד"ק רשם עלייה שבועית של 3% ■ מדד אמון הצרכנים של אונ' מישיגן צנח ל-87.5 נק', רמת שפל של שנה; מדד המחירים ליצרן ללא שינוי ■ גולדמן זאקס הורידו את תחזית מחיר חבית מסוג ברנט ל-2016 ב-21% ל-49.5 דולר

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המדדים בוול סטריט ננעלו היום (ו') בעליות של יותר מ-0.5%, עליות שהלכו והתבססו לקראת סיום יות המסחר שהיה תנודתי ונפתח בירידות. בסיכום שבועי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ביותר מ-2% ואילו הנאסד"ק סיכם את השבוע בעלייה של 3%. מחיר הנפט המשיך לעמוד היום במוקד עם ירידות חדות, לאחר שאתמול זינק.

בזירת המאקרו פורסם ב-15:30 מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש אוגוסט, שנותר ללא שינוי, על רקע הירידה במחירי הדלק, לעומת ציפיות לירידה של 0.2% ולאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם. מדד הליבה (Core PPI) שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון עלה בהתאם לציפיות ב-0.1%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

ב-17:00 פורסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר, שצנח ל-85.7 נקודות מ-91.9 נקודות בחודש הקודם, ולעומת ציפיות ל-91.1 נקודות. זוהי הרמה הנמוכה ביותר של המדד זה שנה, מאז ספטמבר 2014.

ב-21:00 פורסם התקציב הפדרלי לחודש אוגוסט. הממשל ניהל באוגוסט גירעון תקציבי של 64 מיליארד דולר, 64 מיליארד דולר נמוך יותר מהגירעון באוגוסט 2014.

בשווקים עדיין עסוקים בספקולציות והערכות לגבי החלטת הריבית הקרובה של הפדרל ריזרב בארה"ב ב-17 בספטמבר, ובוחנים רמזים מבכירי הבנק המרכזי האמריקאי לגבי מועד העלאת הריבית לראשונה מאז 2008. נתוני המאקרו האחרונים בארה"ב מאפשרים לפד להעלות ריבית בספטמבר, אך הטלטלה בשווקים בשבועות האחרונים עשויה לדחות את המהלך.

שלמה קופר, אנליסט ראשי במגמות, מעניק שני תרחישים אפשריים בכל הקשור למועד העלאת הריבית בארה"ב. "במידה והפד יחליט להעלות את הריבית הוא יעביר את החבילה בעטיפה שתכלול מסר מרגיע. המסר ירכך את העלאת הריבית בכך שיבטיח למשקיעים כי מדובר בהעלאת ריבית אחת בלבד השנה, עם הפסקה ארוכה לאחריה. במידה והפד יחליט להמתין עם הריבית, אנחנו מצפים כי הפד יצמיד לכך מסר ברור על סיכוי משמעותי להעלאת הריבית באוקטובר".

הנפט במוקד

מחיר הנפט ממשיך לעמוד במוקד, לאחר שאתמול זינק ב-4% ל-45.92 דולר לחבית. היום מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד ב-1.7% ל-45.16 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-1.4% ל-48.20 דולר. השבוע המחירים צפויים לרדת ב-2% ו-3% בהתאמה.

כלכלני גולדמן זאקס הורידו את תחזית מחיר חבית נפט מסוג ברנט ל-2016 ל-49.5 דולר, מתחזית קודמת של 62 דולר (הורדה של 21%) ואמרו שמחירו יכול להגיע גם ל-20 דולר. יחד עם זאת, לדבריהם מחיר הנפט יגיע לתחתית ב-6-9 החודשים הקרובים.

עוד דבר שגורם ללחץ על מחיר הזהב השחור, הוא סירובה של סעודיה לקיים פגישת חירום לבקשת אופ"ק וונצואלה כדי לנסות ולעצור את הטלטלה במחיר הנפט.

פייזר ספגה פסיקה נגדה בבית משפט בבריטניה בכל הקשור לפטנט לתרופה Lyrica - שמאפשר לחברות התרופות הגנריות לייצר ולשווק תחליפים.

מניית Kroger ריכזה עניין לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני. החברה דיווחה ברבעון השני על רווח נקי של 433 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, לעומת 347 מיליון דולר או 35 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ולעומת תחזית ל-39 סנט למניה.

טבע ו-IBM ישתפו פעולה בתחום המידע הרפואי בענן (e-Health) על גבי פלטפורמת הענן של Watson Health מבית IBM. מטרת השותפות תהיה למסחר פתרונות מידע רפואי להפצה ברחבי העולם, בכדי להביא להשפעה חיובית על מטופלים וספקי בריאות בעולם.

מורי ארקין, אחד מבעלי המניות הדומיננטיים בפריגו יצביע בשבוע הבא נגד ההצעה של מיילן לרכוש את החברה תמורת 27 מיליארד דולר. לדבריו, המחיר נמוך מדי. גם מיטב-דש יתנגד להצעת הרכש. מיילן תפנה ישירות למשקיעי פריגו בהצבעה הצפויה ב-14 בספטמבר, לאחר שדירקטוריון החברה דחה את ההצעה באפריל.