מחיר הנפט צנח ב-2.5% ואיבד 3.1% בסיכום שבועי

לאחר זינוק של 4% אתמול, ירדו המחירים היום בעקבות תחזית מאיימת של גולדמן זאקס והתנגדות ערב הסעודית לקיום ישיבת חירום של אופ"ק

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

מחיר הנפט צנח היום (ו'), ורשם ירידות שבועיות חדות, על רקע תחזית מאיימת של גלודמן זאקס, וידיעות שלפיהן ערב הסעודית אינה תומכת בקיום פגישת חירום של אופ"ק, במטרה לעצור את ההידרדרות במחיר הנפט הגולמי.

מחיר חבית נפט מסוג WTI ירד היום בכ-2.5% יותר מ-3% לכ-44.8 דולר לחבית, ווסיכם את השבוע בירידה חדה של 3.1%. מחיר חבית מסוג ברנט ירד בכ-1.5% לכ-48.2 דולר.

המנהיגים הסעודיים סבורים כי מפגש של ארגון המדינות מייצאות הנפט לא יניב צעדים ממשיים להגנה על מחירי הנפט, כך דווח היום ברויטרס.

ונצואלה דחפה לקיום מפגש שכזה. הידיעות על עמדתה של סעודיה הגיעו לאחר ששרי הנפט הערביים דנו בהצעתה של ונצואלה בקטאר.

במקביל מעכלים הסוחרים את אזהרת גולדמן זאקס, וכן דוח חודשי על שוק הנפט שפרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית. לפי גולדמן זאקס המלאי הגלובלי בשוק הנפט גדול מהציפיות, כך שמחיר חבית עלול לצנוח אפילו ל-20 דולר. האנליסטים של הבנק חתכואת תחזית המחיר שלהם לחבית ברנט ב-2016 ל-49.5 דולר לעומת 62 דולר. אולם הם מוסיפים כי המחירים יגיעו כנראה לקרקעית בתוך שישה עד תשעה חודשים.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה דוח שלפיו הירידה במחיר הנפט עשויה לאלץ את ארה"ב ויצרניות נוספות שאינן חברות באופ"ק לנקוט בשנה הבאה את הקיצוץ העמוק ביותר שלהן בהפקת הנפט מאז תחילת שנות ה-90, אולם הדבר עשוי להוביל את אופ"ק להגדיל את התפוקה אף יותר.

אתמול (ה') נרשם ראלי של 4% במחיר חבית נפט מסוג WTI, הבנצ'מרק האמריקאי של מחירי הנפט, כתוצאה מציפיות לקיצוצים נוספים בתפוקה בארה"ב.

.