הפרס הגדול באמת של נובאק דיוקוביץ': 3.8 מיליון דולר

הזכייה ביו.אס אופן הבטיחה לטניסאי הסרבי פרס כספי של 3.3 מיליון דולר, ובנוסף 500 אלף דולר בזכות הניקוד שצבר בסבב המגרשים הקשים בארה"ב ■ רק סרינה וויליאמס הצליחה לקחת פרס כספי גבוה יותר בטורניר אחד

נובאק דיוקוביץ' טניס / צלם: רויטרס
נובאק דיוקוביץ' טניס / צלם: רויטרס

הזכייה של נובאק דיוקוביץ' לפנות בוקר (ב') ביו.אס אופן, לאחר ניצחון 4-6, 7-5, 4-6, 4-6 על רוג'ר פדרר במשחק הגמר בניו יורק - סידרה לו את המענק הגדול ביותר שטניסאי (בסבב הגברים) זכה אי פעם - 3.8 מיליון דולר.

הסיבה: מלבד הפרס הכספי בסך 3.3 מיליון דולר המובטח למנצח בטורניר, נהנה הטניסאי הסרבי מבונוס של 500 אלף דולר נוספים בגין הניקוד שהשיג בסבב המגרשים הקשים בארה"ב (Emirates Airline US Open Series). מדובר בסבב המסורתי של הטורנירים הנערכים בארה"ב ובקנדה בחודשים יולי-ספטמבר, ובמסגרתו צוברים המשתתפים ניקוד, שעשוי בסופו של דבר להבטיח להם פרס כספי נוסף בכפוף להופעה שלהם בטורניר המסיים של הסבב - היו.אס אופן.

יש לציין כי הטניסאים חייבים להשתתף בשני טורנירים לפחות בסבב על מנת לזכות בניקוד, שיאפשר להם להתמודד על בונוס ביו.אס אופן.

דיוקוביץ' סיים במקום השני בסבב האמריקאי עם 140 נקודות, וזכה בבונוס של חצי מיליון דולר בזכות הניצחון בגמר היו.אס אופן.

אנדי מארי, שסיים את הסבב האמריקאי במקום הראשון (145 נקודות), החמיץ הזדמנות גדולה לפרס כספי שמן אחרי שהודח בשמינית הגמר של היו.אס אופן, ונאלץ להסתפק במענק של 70 אלף דולר בלבד.

רק שלושת הטניסאים הראשונים בסבב האמריקאי זוכים בפרסים - ג'ון איזנר, שסיים את הסבב של האמריקאי של 2015 במקום השלישי, זכה במענק של 17,500 דולר אחרי שהודח בשמינית הגמר בפלשינג מדו.

אגב, את הפרס הגדול בכל הזמנים על מגרש טניס רשמה סרינה וויליאמס ב-2014: זכתה ב-4 מיליון דולר - 3 מיליון דולר בזכות הניצחון בי.אס אופן, ובונוס של מיליון דולר נוספים בזכות הזכייה שלה בסבב האמריקאי באותה שנה.