בורסות אירופה ננעלו בעליות בהמתנה לישיבת הפד מחרתיים

הסנטימנט הכלכלי בגרמניה בשפל של 10 חודשים ■ ירידה חדה בבורסת שנגחאי ■ עלייה בהזמנות רכבים באירופה ■ מקורות: דויטשה בנק עתיד לפטר כ-23 אלף עובדים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, שמחקו את הירידות שנרשמו מוקדם יותר ביום המסחר. הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים בציפייה דרוכה להחלטת הריבית של הפד מחרתיים.

מספר כלכלנים מעריכים כעת כי הטלטלה בשווקים וההאטה בכלכלת סין ימנעו כעת מהבנק המרכזי האמריקאי להעלות את הריבית, לראשונה מאז 2006. בסקר רויטרס שכלל 72 כלכלנים נרשם רוב קטן למאמינים כי הפד יבחר דווקא כן להעלות ריבית מחרתיים.

בסקר אחר, נמצא כי הסיכוי להעלאת ריבית השבוע בארה"ב עומד על 28% בלבד.

הסנטימנט הכלכלי בגרמניה נפל בחודש ספטמבר לשפל של 10 חודשים. מדד ה-ZEW נפל החודש זו הפעם השישית ברציפות ל-12.1 נקודות לעומת קריאה של 25 נקודות בחודש אוגוסט. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה מתונה יותר ל-18.5 נקודות.

סקטור הרכב במוקד לאחר שאיגוד יצרני הרכב באירופה דיווח על עלייה של 11.5% בהזמנות רכבים באוגוסט לעומת החודש המקביל ב-2014. נציין את Fiat Chrysler , Peugeot Citroen ו-Volkswagen .

דויטשה בנק עתיד לפטר כ-23 אלף עובדים, או כרבע מכוח העבודה שלו, כך על פי מקורות פיננסיים לסוכנות הידיעות "רויטרס". מקורות אחרים מסרו כי UniCredit , הבנק הגדול באיטליה במונחי נכסים, עתיד לפטר כ-10,000 עובדים.

יצרנית האלקטרוניקה ההולנדית Philips דיווחה כי היא מצפה לעלייה "מתונה" במכירותיה ב-2015.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת שנגחאי רשמה את הירידה הדו-יומית החדה ביותר מזה כשלושה שבועות.

הבנק המרכזי ביפן הותיר את מדיניותו המוניטארית ללא שינוי, חרף לחצים מצד תומכי ראש הממשלה שינזו אבה, אך הזהיר כי ההאטה בביקושים בשווקים מתעוררים גובה מחיר מכלכלת יפן. הבנק המרכזי יוסיף להגדיל את בסיס תמיכתו בקצב שנתי של 80 טריליון ין יפני (כ-666 מיליארד דולר). בנוסף, חתך הבנק המרכזי את תחזיות הייצוא ותפוקת המפעלים.

נתונים כלכליים חלשים בסין בסוף השבוע האחרון הצביעו על האטה נוספת בכלכלת השנייה בגודלה בעולם, עובדה המגבירה את הסיכוי כי הממשל יציע צעדים נוספים לתמיכה בשווקים. "באופן נורמלי, ציפיות להמשך פעולות-תומכות-צמיחה יגבירו את הביקושים למניות קטנות ומסוכנות, אך נראה כי הפעילים לא משוכנעים כי יש משהו בקנה", ציינו הבוקר ב-IG.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]