אשליות בקשר ללונדון?

הופעתה של מכבי ת"א בליגת האלופות מלמדת שגם בתחום הטלוויזיה אנחנו רחוקים מאירופה

מכבי ת"א ליגת האלופות / צלם: ערן לוף
מכבי ת"א ליגת האלופות / צלם: ערן לוף

מכבי תל-אביב בליגת האלופות בכדורגל, יום ד' 21:45

הופעתה של מכבי תל-אביב בליגת האלופות מלמדת שגם בתחום הטלוויזיה אנחנו רחוקים מאירופה. בשבוע שעבר ביצעתי טעות של טירונים, עת סברתי שהמשחק בין צ'לסי למכבי תל-אביב ייערך ביום שלישי, כלומר אמש - וישודר (מלבד בערוץ הספורט כמובן) גם בערוץ 10.

ובכן, למרות שליגת האלופות שבה אלינו אתמול (ג'), הרי שהמשחק (המסקרן גם בעבור מי שאינם חובבי כדורגל מושבעים) ייערך רק הערב (ד'). ועדיין - הטעות שלי מהשבוע שעבר מדגימה את המצב המוזר שבו שרוי ערוץ 2, שהשבוע שלו מחולק בין שתי זכייניות: רשת, כמנהגה לאורך השנים, נוהגת לרכוש זכויות שידור של אירועי ספורט אטרקטיביים. קשת, כמדיניות, מעדיפה שלא לעשות כן.

ההיגיון ברור: משחקי כדורגל מייצרים רייטינג שקשה למדוד: יש צפייה משותפת של כמה חברים בבית או בפאב, יש פיצול בין בעלי ממיר ה-HD שצופים במשחק בערוץ הספורט לבין מי שצופים במשחק בערוץ הפתוח.לאור הבעייתיות הזאת, מאמינים בקשת שאת הרייטינג הגבוה הם ישיגו גם בעזרת שידור חוזר של "רמזור" למשל (והם צודקים).

מבחינת הצופה נוצר כאן מצב מוזר: בכל פעם שתשחק מכבי תל-אביב בימי שלישי, יש סיכוי שהמשחק יועבר בערוץ 10. כאשר היא תשחק ביום רביעי - חפשו אותה בערוץ 2.

במדינת טלוויזיה נורמלית ניתן היה לבנות קמפיין קטן סביב הופעותיה של מכבי תל-אביב באירופה, בדומה לזה שעושה ערוץ 10 עם קבוצת הכדורסל של המועדון, ומתוך ידיעה ששלב הבתים בליגת האלופות נמשך כחודשיים וחצי. בישראל, לעומת זאת, ימשיכו רשת וערוץ 10 לשחק ביניהם את ה"סטנגה" המוזרה הזאת, ללא יכולת למכור למפרסמים את הופעותיה של האלופה הישראלית כחבילה, אלא רק בשיטת הסלאמי.

מכל מקום, הערב תהיה זאת צ'לסי באנגליה וערוץ 2 בישראל שיארחו את הצהובים.