מיליארדר צנוע: כך נראה המשרד של מארק צוקרברג

האיש מספר אחת באחת החברות הגדולות והמשפיעות בעולם חושף את המשרד שלו ■ והוא הרבה יותר צנוע ממה שאתם חושבים

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

איך נראה המשרד של אחד המנכ"לים החשובים והמשפיעים בעולם? נחתוך לעניין - הוא יושב בחלל הפתוח (אופן ספייס) יחד עם העובדים האחרים. ככה לפחות לפי העדות שלו. לפעמים הוא חומק לחדר ישיבות שלו קירות שקופים.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, חשף אתמול את המשרדים החדשים של החברה בשידור חי, שהתקיים קצת לפני אירוע שאלות ותשובות שקיים, ובו הבטיח (שוב) שבקרוב יהיה כפתור "לא אהבתי" (dislike).

בדומה לחברות היי-טק וסטארט-אפים אחרים, המשרדים של פייסבוק נראים כמו מחסן או בית חרושת עם תקרות גבוהות מאוד שהוסבו למשרדים. לדברי צוקרברג, העובדים עברו למשרדים החדשים לפני כחודשיים. "זה חלל פתוח ענקי", הסביר צוקרברג, "הרעיון הוא שאנשים עובדים קרוב אחד לשני, ואז הם חולקים רעיונות, מספרים אחד לשני על מה הם עובדים וזה מוביל לשיתוף-פעולה, וזה מפתח ליצירת שירותים טובים יותר".

בהמשך הצביע צוקרברג על שולחן שנמצא בין שולחנות אחרים, ועליו לוגו החברה צרוב ללוח עץ, ספרים ומחשב מקבוק. "זה למעשה השולחן שלי", אמר צוקרברג, "אין לי משרד מיוחד". צוקרברג הציג את הספרים על השולחן שלו, ודגם של לווין שעליו עובדים בחברה בשביל לחבר מדינות מתפתחות לאינטרנט.

צוקרברג ציין כי למעשה לאף אחד בפייסבוק אין משרד, אבל כן יש חדרי ישיבות ששם אפשר להפגש עם אורחים, או לקיים פגישות פנימיות. גם אלה לא לגמרי פרטיים. הקירות של חדר הישיבות שהציג צוקרברג עשויים זכוכית שקופה, כדי שתהיה "סביבת עבודה שקופה ופתוחה. אנשים יכולים לראות על מה עובדים אחרים, ועם מי הם נפגשים".