UBS: תל-אביב היא העיר היקרה ביותר במזרח התיכון

הדוח התלת-שנתי של הבנק השווייצרי: הערים היקרות בעולם הן ציריך, ז'נבה וניו-יורק, בהתבסס על סל של 122 מוצרים ושירותים ■ כמה שעות עובדים ברחבי העולם, וכמה משכורות יידרשו לקניית אייפון 6 בקהיר?

תחנת הרכבת - תל אביב אוניברסיטה / צילום: תמר מצפי
תחנת הרכבת - תל אביב אוניברסיטה / צילום: תמר מצפי

ב-UBS מאשרים היום (ה') את מה שרבים מהישראלים מרגישים בכיס ביומיום: יקר פה, מאוד. בדוח התלת-שנתי של הבנק השווייצרי, Prices and Earnings, הוכתרו תל-אביב ודובאי כערים היקרות ביותר במזרח התיכון, כאשר תל-אביב היא היקרה ביותר בניכוי הוצאות על השכרת דירה, ואילו דובאי היקרה ביותר כולל שכירות.

על-פי הדוח, המקיף 71 ערים ברחבי העולם ובודק מחירים, משכורות וכוח קנייה, הערים היקרות בעולם הן ציריך, ז'נבה וניו-יורק, בהתבסס על סל של 122 מוצרים ושירותים. 4 הערים היחידות בעולם, בהן מחיר השכרת דירה בת 3 חדרים עולה על 3,000 דולר, הן דובאי (3,240 דולר), לונדון (3,350 דולר), הונג-קונג (4,220 דולר) וניו-יורק (4,320 דולר).

ועוד נתונים: העובדים בציריך, ז'נבה ולוקסנבורג מרוויחים את המשכורות ברוטו הגבוהות בעולם. לשם השוואה, בניירובי, ג'קרטה וקייב מרוויחים העובדים רק כ-5% מהשכר ברוטו של עובד בציריך. עובד בתל-אביב משתכר הכי הרבה ברוטו במזרח התיכון.

בלוקסמבורג, ציריך וז'נבה עובד יכול לקנות הכי הרבה מוצרים ושירותים בעזרת משכורתו, בעוד שבניירובי וג'קרטה כוח הקנייה הוא החלש ביותר. קהיר היא העיר המזרח-תיכונית החלשה ביותר מבחינת כוח קנייה - כ-353 שעות עבודה יוכלו לרכוש אייפון 6 בבירת מצרים.

במרבית הערים המרכזיות בעולם אנשים עובדים מעל 2,000 שעות בשנה, בעיקר באסיה ובמזרח התיכון. את שעות העבודה הקצרות ביותר ואת מספר ימי החופשה בתשלום הרב ביותר ניתן למצוא במערב אירופה. לדוגמה: אדם בהונג-קונג יעבוד בממוצע כ-1,000 שעות יותר בשנה מעמיתו בפריז.

הערים היקרות בעולם
 הערים היקרות בעולם

כמה זמן צריך לעבוד בכל עיר
 כמה זמן צריך לעבוד בכל עיר

מה קרה למחירים בתל אביב בשלוש השנים האחרונות
 מה קרה למחירים בתל אביב בשלוש השנים האחרונות