השורטיסט שחזה מפולת: "צפו לגל ירידות מכוער"

ביל פלקנשטיין, מנהל קרן גידור הנושאת את שמו ושורטיסט ידוע, הזהיר את המשקיעים שלושה שבועות לפני גל הירידות ב-24 באוגוסט ■ כעת, הוא טוען כי השווקים ניצבים בפני גל ירידות נוסף לאחר החלטת הפד ■ לטענתו, הבעיה הגדולה שעמה אנו מתמודדים היא הפד עצמו

בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock
בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock

שלושה שבועות לפני הקריסה בשוק המניות ב-24 באוגוסט, סוחר השורט הידוע ביל פלקנשטיין הזהיר מפני גל ירידות שמתקרב לוול סטריט. כעת, לאחר שהפד החליט אתמול לא לשנות כיוון ולהעלות את הריביות, פלקנשטיין משחרר אזהרה נוספת וטוען כי השווקים עלולים לחוות "גל ירידות מכוער".

להערכתו של פלנקנשטיין, שמנהל קרן גידור הנושאת את שמו, החלטת הפד שלא להעלות את הריביות היא עדות נוספת לכך שהבנק המרכזי ושוק המניות נעולים ב"ריקוד מסוכן". הוא מציין בראיון ל-CNBC ש"השווקים לכודים משום שהפד לכוד. המדיניות של הפד ניפחה את ה-S&P לרמה של 2,100 נקודות. הפד לא הדפיס כסף חדש בשנה החולפת ולכן השווקים תלויים וכעת מתחילים לסגת".

פלקנשטיין מבקש להבדיל בין מדיניות של הקלה כמותית לבין מדיניות הריבית: "אי העלאת הריבית אינה מקבילה לעוד כסף חופשי", הוא טוען ומוסיף כי הבעיה הגדולה שאנו מתמודדים איתה היא הפד עצמו. "הבעיה הזו יצרה מצב שבו שוק המניות צועד לקראת ירידות חדות".