לאחר הירי לדרום: צה"ל תקף לפנות בוקר בעזה

חיל האוויר תקף לפנות בוקר שלוש מטרות בעזה בתגובה לירי על שדרות ואשקלון ■ בשדרות נגרם נזק ומספר תושבים לקו בחרדה, ואילו באשקלון יורטה הרקטה על ידי מערכת כיפת ברזל ■ זרוע דאע"ש בעזה נטלה אחריות לירי

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ישראל מגיבה לירי בדרום: חיל האוויר תקף לפנות בוקר (שבת) 3 תשתיות טרור בצפון רצועת עזה בתגובה לשני השיגורים שבוצעו לעבר שדרות ואשקלון אמש.

בשדרות התפוצצה הרקטה בסמוך לשכונת מגורים וגרמה לנזק ברכוש ולנפגעי חרדה, ואילו לעבר אשקלון נורו שלושה טילי גראד, אולם רק אחת חדרה לשטח ישראל - ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. זוהי הפעם הראשונה מאז מבצע 'צוק איתן' שבה נורים טילים למרחב הזה ושרקטה שנורית מיורטת על ידי מערכת כיפת ברזל. פלוגת עומר חדיד, שלוחת דאע"ש בעזה, לקחה אחריות על הירי.

שעתיים קודם, סמוך לשעה 20:40, נשמעה אזעקת צבע אדום במרחב העיר שדרות, זאת לאחר שרקטה נורתה מרצועת עזה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח הסמוך לשכונת מגורים בשדרות, אולם לא היו נפגעים כתוצאה מהירי.

נזק קל נגרם לאוטובוס חונה כתוצאה מרסיסים. צוותים של מד"א פינו מספר נפגעי חרדה מהמקום, בהם אישה בת 40 שפונתה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון. היא סובלת מכאבים בחזה וצלצולים באוזניים עקב נפילת הרקטה בסמוך אליה. מצבה קל והיא מטופלת בחדר המיון. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף.

"אנו מצפים מראש הממשלה ושר הביטחון להגיב ביתר תקיפות כנגד ארגוני הטרור, ובראשם החמאס", הגיבו בעיריית שדרות לירי לעבר העיר, "יש כאן דפוס פעולה, אשר נועד לפגוע בתושבים בעיקר בזמנים רגישים כמו החגים. כך היה בפורים ובפסח וכך קורה עתה, בחגי תשרי".

"לא צריך לחכות שמשהו יפגע על מנת לשנות את המשוואה ואת חוקי המשחק. צריך לגבות מהחמאס, אשר אחראי על הנעשה ברצועה, מחיר כבד, על מנת שיחשבו מאתיים פעמים לפני שהם יורים עלינו קסאם. הטרור לא ישבור את תושבי העיר תושבי שדרות חזקים ומתורגלים במצבי חירום. לא ניתן להם לנצח אותנו בשום אופן", הבהירו בעירייה.

בשדרות קוראים להגיב "באופן יותר תדיר ותקיף - ולא רק כאשר הם יורים עלינו, כתגובה. אסור לשחק לפי כללי המשחק שלהם. לתושבי שדרות יש את הזכות לחיות חיים שקטים ובטוחים כמו כל אזרח בישראל. לא נסכים לעוד ילדים הגדלים לתוך אווירת טרור מאיים, פחד, חרדות ותסכול".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, קרא אף הוא להגיב בתקיפות על הירי שבוצע לעבר שדרות: "חוסר הביטחון של אזרחי ישראל הוא מציאות חמורה שאסור להשלים איתה. מגיע לכולנו ביטחון בירושלים, בשדרות ובכל מקום בארץ. זה הזמן להפסיק את מרוץ הדיבורים והסיסמאות שמופרכות לאוויר, להפעיל את הכח שישראל יודעת להשתמש בו כדי להכות בטרור ולבצע מהלכים אזוריים ובינלאומיים שישנו את פני האזור."

בתגובה לירי הרקטה, כתב יו״ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו: "אין הרתעה מול הטרור בירושלים, אין הרתעה מול הרקטות מעזה, אין ביטחון לישראלים, אין ראש ממשלה בישראל!".