נחשף: סוחר הסמים הגדול ביותר בלבנון עם נשק ישראלי

הכירו את נוח זעיתר, ברון סמים לבנוני שפועל בשירות החיזבאללה ומהווה בורג משמעותי בתעשיית הברחות הנשק של הארגון בעזרת הרשת הענפה שהקים להברחות סמים

גבול ישראל - לבנון / צילום: רויטרס
גבול ישראל - לבנון / צילום: רויטרס

הכירו את "נוח זעיתר", ברון סמים לבנוני שפועל עבור החיזבאללה ומאפשר להם להוביל ציוד צבאי במסגרת הרשת שהקים להברחות סמים. חוקר האינטרנט והמודיעין רונן סולומון חשף שזעיתר נראה השבוע בגזרה הסורית, ואף תועד שם. באחת התמונות זעיתר צולם בעמדה של חיזבאללה, כאשר הלוחמים שלה היו חמושים בנשק שברור כי מקורו בצה"ל.

"אתמול נפוצו תמונות המתעדות את ברון הסמים של הבקעה בלבנון, נוח זעיתר, מבקר כשהוא חמוש, את לוחמי החיזבאללה בגזרת הלחימה בהרי הקלמון שבסוריה. הזיהוי די פשוט, מדובר בבחור מגודל העוטה בדרך כלל כובעים ססגוניים בכל ביקור או תחקיר שנערך עליו בתקשורת הלבנונית", מציין סולומון באתר שלו, "אינטלי טיימס-מודיעין חדשותי".

עוד מציין סולומון שזעיתר, שמוגדר כ"רובין הוד" של הבקעה, נחשב זה שנים לברון הסמים הגדול של לבנון. זעיתר צבר לא מעט ממון והוא מחזיק באחוזה גדולה באזור הבקעה, המוקפת בעמדות שמירה ומיליציה קטנה שחמושה בנשק קל ונ"ט. הוא עצמו נוהג להסתובב עם רכבי שטח מפוארים.

לא ברור מה עושה זעיתר בסוריה, אולם ידוע שחיזבאללה משתמש במה שמוגדר כ"צינור הפלילי" כדי להעביר ציוד, לוחמים וגם נשק. סביר להניח שזו הייתה מטרת הביקור המתועד של זעיתר בגזרת הלחימה. נראה שבעזרת שבילי ההברחה שנוצרו על ידי סוחרי סמים כמו זעיתר, חיזבאללה מעביר בחשאי אספקה ללוחמים שלו בסוריה.