סמסונג מעמידה אשראי לסקיילקס: "חיזוק הקשר ושיתוף הפעולה"

היחסים בין שתי החברות התערערו בתקופת הבעלים הקודם של סקיילקס, אילן בן דב ■ האשראי שניתן עתה הוא לשנה ובהיקף של עד 5 מיליון דולר

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

חברת סקיילקס  הודיעה היום (א') על קבלת מסגרת אשראי ספקים מסמסונג. סקיילקס, שהשלימה לפני מספר חודשים הסדר חוב לאחר קריסתה בימי בעל השליטה הקודם, אילן בן דב, והעברת הבעלות לידי נושיה, נסחרת בבורסה לפי שווי של 24 מיליון שקל.

בעבר סקיילקס הייתה בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר, אך כיום הנכס המרכזי שלה הוא הזיכיון לייבוא מכשירי סמסונג ללקוחות פרטיים (שלא דרך חברות הסלולר). בימי בן דב התערערו היחסים בין סקיילקס לסמסונג, והדיווח מהיום מתפרש כעוד צעד בהפשרת היחסים בין שתי החברות.

לפי הדיווח, סמסונג אישרה לסקיילקס מסגרת אשראי ספקים לא מובטח, בהיקף של כ-5 מיליון דולר, בתוקף לתקופה של שנה. זאת לצורך ביצוע הזמנות מוצרים מסמסונג, בתנאי אשראי של 60 ימים ממועד הנפקת שטר המטען. בעבר, סמסונג כבר העמידה לסקיילקס אשראי דומה, אך היא הקפיאה אותו במהלך שנת 2014, על רקע המצב הפיננסי של סקיילקס והמחלוקות שהתגלעו בין הצדדים.

"הבעת אמון בהנהלת סקיילקס"

בסקיילקס ציינו כי עד כה הזמנות מוצרי סלולר, טאבלטים ואביזרים גובו על ידי אשראי דוקומנטרי שהועמד על ידי הבנק על מנת לאפשר את רכישת המוצרים, וכי מעתה החברה תוכל להזמין מוצרים ללא גיבוי בנקאי בסך של עד 5 מיליון דולר. נזכיר, שבעלת השליטה בסקיילקס, לפידות של יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, העמידה לחברה ב-2014 כתבי ערבות בסך 20 מיליון דולר לטובת בנק מזרחי טפחות, וזאת כדי להבטיח שסקיילקס תקבל אשראי מהבנק לצורך פעילותה מול סמסונג.

לדברי מנכ"לית החברה, ענת כהן-שפכט, "קבלת האשראי מסמסונג מהווה נדבך נוסף המעיד על חיזוק הקשר ושיתוף הפעולה בין סמסונג לסקיילקס וכן הבעת אמון של הנהלת סמסונג בפעילותה של סקיילקס, ביציבותה הפיננסית לאור התהליכים שהחברה עוברת ובהנהלתה".

סאני יוצאת מרשימת השימור

במקביל, לוקסנבורג, באמצעות חברת לפידות, הוא גם בעל השליטה בסאני (39%), לשעבר החברה האם של סקיילקס (בשתיהן בוצעה ההשתלטות באמצעות רכישת אג"ח שהומרו להון בהסדר חוב). סאני  יצאה מרשימת השימור של הבורסה וחזרה להיסחר כרגיל, לאחר שהשיגה מחדש את הקריטריונים הנדרשים לכך. זאת לאחר שהחברה השלימה הנפקת מניות שבמסגרתה גייסה 33.8 מיליון שקל ברוטו, שליש מהסכום מידי לפידות.