הופקדו: תב"ע חדשה בנווה צדק ושני מגדלים בבורסה בר"ג

במתחם הבורסה בר"ג עתידים לקום שני מגדלי תעסוקה בני 37 קומות כל אחד ■ הופקדה תוכנית מתאר חדשה לחלקה הצפוני-מזרחי של שכונת נווה צדק

נווה צדק / צילום: שלומי יוסף
נווה צדק / צילום: שלומי יוסף

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב החליטה בישיבתה בתחילת השבוע (ב') להפקיד את התוכנית להקמת מגדלי תעסוקה במתחם הבורסה ברמת-גן. התוכנית חלה על שטח של 3.7 דונמים, בין הרחובות חילזון ממזרח ותובל ממערב, וקובעת הוראות להקמתם של שני מגדלי תעסוקה בני 37 קומות כל אחד, בשטח עיקרי כולל של 27,600 מ"ר למשרדים, וכן של 2,100 מ"ר למסחר.

התוכנית העירונית כפופה לתוכנית המתאר הארצית לתיירות, אשר מאפשרת שימוש במגדלים בייעוד מלונאי, וזאת במטרה לעודד שימוש במתחם הבורסה גם בשעות הלילה, מעבר לשעות הפעילות של המשרדים. התוכנית שהופקדה כוללת הקמת מעבר הולכי הרגל בין רחוב תובל וחילזון וכן הוראות ליצירת חזית מסחרית לרחוב.

עוד באותה ישיבה החליטה הוועדה המחוזית על הפקדתה של תוכנית מתאר חדשה לחלקה הצפוני-מזרחי של שכונת נווה צדק צפון-מזרח. התוכנית חלה על האזור הגובל ברחוב יצחק אלחנן ורחוב התלמי, ונתחמת מדרום ברחובות לילינבלום ופינס, ובמערב ברחוב שבזי ובסמטת תחכמוני.

אופי הבינוי המתוכנן כולל בניינים בני 3-2 קומות ועליית גג הבנויים בקו הרחוב, וכן קביעת חזית מסחרית לאורך רחוב יצחק אלחנן, סביב כיכר "עין גנים" וברחוב שבזי.

במשרד האוצר אומרים כי התוכנית תאפשר את "שיקום האזור והחייאתו תוך שמירה על המרקם הקיים, על-ידי קביעת ייעוד קרקע, מבנים לשימור, זכויות בנייה והוצאת היתרי בנייה".

עוד נכתב בהודעת המשרד כי "בעירוב השימושים הקיים באזור זה פוטנציאל תכנוני רב ליצירת אזור אורבאני מרתק אשר יספק מגוון שירותים לתושבי האזור בפרט ולתושבי העיר בכלל. התכנון ממשיך את מרקם הבינוי האופייני לשכונת נווה צדק, תוך טיפול פרטני באזורי התפר בהם ה"שכונה והמע"ר נפגשים".