BillGuard נמכרת בעשרות מ' דולר לאחר שגייסה 16.5 מ' דולר

החברה הישראלית החליטה להימכר לחברת Prosper, המפעילה פלטפורמה להלוואות בין אנשים ■ סכום העסקה לא פורסם אך הוא מוערך ב-40-50 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית BillGuard, שמנטרת חיובי אשראי שגויים באמצעות חוכמת ההמונים, נמכרת: אחרי שגייסה 16.5 מיליון דולר ממשקיעים כמו קרן Khosla Ventures, Innovation Endeavors של אריק שמידט, קרן בסמר, חברת Ourcrowd ואחרים, החברה הישראלית החליטה להימכר לחברת Prosper, המפעילה פלטפורמה להלוואות בין אנשים. סכום העסקה לא פורסם אך הוא מוערך ב-40-50 מיליון דולר. העסקה בוצעה בחלקה במזומן ובחלקה במניות של חברת Prosper.

חברת Prosper, ששוויה מוערך ב-2 מיליארד דולר, נמצאת בדרכה להנפקה. מאז הקמת השירות העיקרי שלה ב-2006 - Prosper.com - נרשמו הלוואות במעל ל-4 מיליארד דולר. החברה גייסה מעל ל-350 מיליון דולר, כולל גיוס ענק של 165 מיליון דולר באפריל השנה, שהעניק לה את השווי הנוכחי.

מאחורי Billguard, שנבחרה בעבר לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס", עומדים המייסדים ירון סמיד ורפאל אוזן ומשרדיה ממוקמים בשדרות רוטשילד בתל אביב.

סמיד ואוזן מאפשרים לכל משתמש לדעת טוב יותר מה קורה עם הכסף שלו ולקבל התראות על חיובים בכרטיסי האשראי שלו שכדאי לו לבדוק, מאחר שאנשים אחרים אמרו שמדובר בהונאות, עסקאות שלא ביצעו או לא ידעו מהן. מדובר על מודל של Crowdsourcing, שמאפשר להמונים לעזור לפרט.

"המערכת שלנו היא כמו אנטי ספאם באימייל - המידע הולך לדאטה בייס מרכזי על מיליוני יוזרים שאנחנו שולפים מהם את הדעה שלהם על עסקאות שונות", הסביר סמיד בראיון ל"גלובס". עד היום מצאה החברה חיובים בהיקף של יותר מ-70 מיליון דולר, אולם השוק הרבה יותר גדול. צרכנים הפסידו יותר מ-14 מיליארד דולר מעסקאות שחויבו בכרטיסי האשראי שלהם ללא ידיעתם. לחברה יש יותר מ-1.3 מיליון משתמשים רשומים.

"רשת האינטרנט מעניקה לקונה כוח שלא היה לו בעבר", הסביר סמיד. "בתור סוחר, אתה כבר לא יכול להתחבא מאחורי שירות על הפנים או בזה שאתה מרמה אנשים. ברגע שהאינטרנט הוקם, אנחנו מחוברים אחד לשני בתור משתמשים וצרכנים. הכוח עובר מהמוכר לקונה".

אפליקציית המובייל שהשיקה החברה הופכת את המשתמש ליותר אקטיבי: פעולות חיוב אמיתיות בכרטיס אשראי ניתן לסמן בנגיעה קלה על מסך המכשיר, ובנוסף ניתן לקבל מידע מלא על עסקה במידה ויש התראות על בעיה אפשרית בחיוב שלה.

האפליקציה מציעה למשתמש מספר אפשרויות - לבקש החזר, להפסיק את המנוי לשירות הרלבנטי ועוד. "במובייל יש יותר יכולת להשתתף בהגנה על כרטיס האשראי. אתה יכול לבדוק בעצמך ולתת פידבק למערכת, אם עסקה היא בסדר או לא", אומר סמיד. ההצלחה של בילגארד הפכה בעבר את החברה לאפליקציית הפיננסים מהמובילות בחנות ה-App Store של אפל.