צפו: 3 כלים חדשים ויעילים במיוחד להרחקת יתושים

סובלים מעקיצות תכופות או מתכננים טיול במקום שורץ יתושים? הכירו 3 אמצעים יעילים ולא יקרים, שנמכרים היום בחנויות ועשויים לפתור עבורכם את הבעיה הטורדנית

אם אתם מתכוונים לטייל במדינות עולם שלישי, יתושים מסוג האנופלס המעבירים את מחלת המלריה הידועה לשמצה הם מטרד מעופף שעלול גם לסכן חיי אדם. המלריה, שמוגרה במחזותינו בתחילת שנות ה-60, מכה במעל 100 מדינות ברחבי העולם, בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים. בשנת 2013 דווחו 198 מיליון מקרי הידבקות במלריה בעולם, מתוכם כחצי מיליון מתו מהמחלה.

מלבד כדורים מונעי מלריה, בשוק יש מגוון דרכים להגנה מיתושים. אנחנו בדקנו בטיול באפריקה כמה מהם שהתגלו כיעילים:

הראשון הוא חולצה ספוגה בחומר דוחה יתושים וחרקים: חולצה של המותג האמריקאי exofficio, המתמחה בביגוד למטיילים ונמכרת ברשת למטייל. היבואן, שלדג מחנאות ספורט, מבטיח כי החומר דוחה היתושים מתחיל לרדת מהחולצה אחרי 70 כביסות. חסרונה בניחוחות שהיא מפיצה ובגזרות לא כל-כך אופנתיות.

אביזר נוסף הוא "פרקיטו" - צמיד ליד עם טבליות המפיצות חומר דוחה יתושים, הנמכר ב-100 שקל למארז הכולל צמיד ושתי טבליות המספיקות כל אחת ל-15 יום. קיימת גם גרסה של קליפס שניתן לתלות על התרמיל וגם הוא עולה 100 שקל. החיסרון הוא שוב בריח שמבריח גם את האף האנושי.

ולקינוח, פשוטה אך יעילה - כילת ראש שמגינה על הראש והפנים מפני עקיצות יתושים. אנחנו בדקנו את זו של המותג האוסטרלי sea to summit הנמכרת בחנויות המחנאות בכ-100 שקל. על-פי נתוני היצרן, בכל ס"מ רבוע שלה יש 80 חורים קטנים המונעים חדירה של המעופפים הטורדניים אל תוך הכילה. הכילה גם ספוגה בחומר דוחה יתושים שנקרא permethrin. חסרונה במראה המביך משהו של רשת על הראש.