הראלי במניית הביומד VBL נקטע עם נפילה של 18%

מניית החברהישראלית הכפילה את שוויה במהלך השבוע שעבר, לקראת פרסום תוצאות ניסוי קליני של החברה, ואתמול - לאחר פרסום התוצאות - המניה קרסה

"קנה בשמועה, מכור בידיעה" היא אחת הקלישאות הידועות בשוק ההון, וזה מה שקרה בימים האחרונים עם חברת הביומד הישראלית VBL . מניית חברת הביומד הכפילה את שוויה במהלך השבוע שעבר, לקראת פרסום תוצאות ניסוי קליני של החברה, ואתמול - לאחר פרסום התוצאות - המניה איבדה 18% מערכה. המניה נסחרת כעת במחיר של כ-8.1 דולרים, שמשקף ל-VBL שווי של 161 מיליון דולר.

החברה הונפקה בנאסד"ק לפני שנה במחיר של 6 דולרים למניה, ובשיאה, בינואר האחרון, נסחרה בכ-16.2 דולר למניה. לאחר מכן צנחה המניה בעקבות כישלון בניסוי באחד ממוצריה, והגיעה לשפל של כ-3.2 דולרים. בסוף השבוע שעבר הגיעה המניה ל-11.1 דולר.

VBL הציגה בכנס האירופי לסרטן את התוצאות הסופיות של ניסוי שלב II בתרופה VB-111, כטיפול בחולי סרטן המוח מסוג גליובלסטומה (rGBM). הנתונים הצביעו על שיפור סטטיסטי מובהק בשיעורי ההישרדות של חולים שטופלו ב-VB-111, והמשיכו לאחר מכן עם VB-111 בשילוב עם התרופה אבסטין, עם התקדמות המחלה. זאת, בהשוואה לחולים שטופלו ב-VB-111 ולאחר מכן רק באבסטין. חציון ההישרדות של חולים מהקבוצה הראשונה היה 15 חודשים, לעומת 8 חודשים בקבוצה השנייה.

"הנתונים ממחקר רב-מרכזי זה מראים כי תרופת VB-111 כמעט הכפילה את שיעור ההישרדות החציוני ביחס לנתונים ההיסטוריים ב-rGBM, וככל שהניסוי התקדם ראינו חיזוק ברור של המובהקות הסטטיסטית", אמרה ד"ר יעל כהן, סמנכ"לית, ומנהלת פיתוח קליני ב-VBL.