הראלי במניית הביומד VBL נקטע עם נפילה של 18%

"קנה בשמועה, מכור בידיעה" היא אחת הקלישאות הידועות בשוק ההון, וזה מה שקרה בימים האחרונים עם חברת הביומד הישראלית VBL. מניית חברת הביומד הכפילה את שוויה במהלך השבוע שעבר, לקראת פרסום תוצאות ניסוי קליני של החברה, ואתמול - לאחר פרסום התוצאות - המניה איבדה 18% מערכה. המניה נסחרת כעת במחיר של כ-8.1 דולרים, שמשקף ל-VBL שווי של 161 מיליון דולר.

החברה הונפקה בנאסד"ק לפני שנה במחיר של 6 דולרים למניה, ובשיאה, בינואר האחרון, נסחרה בכ-16.2 דולר למניה. לאחר מכן צנחה המניה בעקבות כישלון בניסוי באחד ממוצריה, והגיעה לשפל של כ-3.2 דולרים. בסוף השבוע שעבר הגיעה המניה ל-11.1 דולר.

VBL הציגה בכנס האירופי לסרטן את התוצאות הסופיות של ניסוי שלב II בתרופה VB-111, כטיפול בחולי סרטן המוח מסוג גליובלסטומה (rGBM). הנתונים הצביעו על שיפור סטטיסטי מובהק בשיעורי ההישרדות של חולים שטופלו ב-VB-111, והמשיכו לאחר מכן עם VB-111 בשילוב עם התרופה אבסטין, עם התקדמות המחלה. זאת, בהשוואה לחולים שטופלו ב-VB-111 ולאחר מכן רק באבסטין. חציון ההישרדות של חולים מהקבוצה הראשונה היה 15 חודשים, לעומת 8 חודשים בקבוצה השנייה.

"הנתונים ממחקר רב-מרכזי זה מראים כי תרופת VB-111 כמעט הכפילה את שיעור ההישרדות החציוני ביחס לנתונים ההיסטוריים ב-rGBM, וככל שהניסוי התקדם ראינו חיזוק ברור של המובהקות הסטטיסטית", אמרה ד"ר יעל כהן, סמנכ"לית, ומנהלת פיתוח קליני ב-VBL.