מדד הנאסד"ק קפץ 2.3% - אבל וול סטריט סגרה רבעון גרוע

סקר ADP הפתיע לטובה עם 200 אלף משרות חדשות ■ מדד מנהלי הרכש של שיקגו ירד ל-48.7 נקודות, לעומת צפי ל-52.9 נקודות ■ מלאנוקס רוכשת את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר ■ מחירי הנפט צנחו ברבעון ב-24%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד'), יומו האחרון של חודש ספטמבר ושל הרבעון השלישי של השנה, בעליות שערים חדות, כשהמגמה החיובית בשוקי אסיה ואירופה נותנת רוח גבית. סקר ADP שפורסם לפני הפתיחה הפתיע לטובה, אולם מדד שיקגו PMI נמוך מהצפוי.

עם זאת, את הרבעון השלישי כולו סגרו המדדים בירידות חדות של מעל ל-7%. מדובר ברבעון הגרוע ביותר מאז 2011.

גם מחירי הנפט המשיכו לרדת היום, וסגרו צניחה של 24% ברבעון, על רקע החששות ממצב מלאי הנפט בעולם. היום ירד המחיר ל-45.09 דולר לחבית.

המסחר היום מתנהל בניגוד לסטטיסטיקה: לפי הסטטיסטיקה, היום, 30 בספטמבר, הוא אחד הימים הגרועים ביותר מבחינה היסטורית לסוחרים במניות בוול סטריט, כשרק ב-38% מהמקרים מאז 1945 מדד ה-S&P 500 הציג תשואה חיובית בסוף היום - כך לפי לפי בדיקה שנערכה בבלוג הפיננסי Bespoke.

הרבעון השלישי וכן חודש ספטמבר היו גרועים במיוחד בוול סטריט, בעיקר על רקע חששות מהאטה בכלכלת סין ומאי-ודאות באשר למועד העלאת הריבית בארה"ב לראשונה מזה כעשור. בשלושת החודשים שיסתיימו היום המדדים בדרך לירידה של עד 8% - הרבעון הגרוע ביותר מאז 2011. בספטמבר המדדים בדרך לירידות של יותר מ-5%.

בזירת המאקרו התפרסם היום סקר ADP, הבודק את מספר המשרות החדשות במגזר הפרטי בארה"ב. לפי הסקר, בחודש ספטמבר נוספו למשק 200 אלף משרות חדשות, לעומת הערכה של 194 אלף משרות. זאת, לאחר תוספת של 186 אלף משרות באוגוסט.

הסקר של היום הוא רק "המתאבן" לקראת דוח התעסוקה החודשי שצפוי להתפרסם ביום שישי הקרוב ולהצביע על יצירת 202 אלף משרות לשוק העבודה במגזר הלא חקלאי בספטמבר, לעומת 173 אלף באוגוסט. שיעור האבטלה צפויה להיוותר על 5.1%.

עוד פורסם היום מדד מנהלי הרכש של שיקגו (PMI) לחודש ספטמבר, שירד ל-48.7 נקודות, לעומת צפי ל-52.9 נקודות, לעומת 54.4 נקודות בחודש הקודם.

עסקת ענק בהיי-טק הישראלי

מלאנוקס רוכשת את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר, 25.5 דולר למניה - פרמיה של כ-16% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. תנאי הרכישה אושרו פה-אחד על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.

טוויטר מתכננת להרחיב את ה"ציוץ" מעבר ל-140 תווים - כך על-פי דיווחים שונים בסוכנויות הידיעות. נושא הרחבת האפשרות לכתיבת ה"ציוץ" בטוויטר נדון בחברה בשנים האחרונות והיה נתון תחת בדיקה ממושכת. כעת, ככל הנראה, מתכננת הרשת להוציא לפועל את האפשרות הזו, ייתכן שתחת "רשת בת" אחרת שלה.

גוגל המשיכה לעמוד במוקד לאחר שאתמול הכריזה על סמארטפוני הנקסוס החדשים - 6P ו-5X, וכן על טאבלט חדש מתוצרתה ושני סטרימרים כרומקאסט חדשים.

טסלה חשפה אתמול את גרסת הייצור של המודל X, רכב הפנאי החדש של החברה. המכונית תימכר בארצות-הברית בשתי גרסאות, שתיהן תהינה בעלות הנעה כפולה וחבילת סוללות זהה אך שונות במעט בביצועי המנועים ובחבילות האבזור.

קוסטקו דיווחה אמש על עלייה של 10% ברווחיה ברבעון הפיסקלי הרביעי.