השרה רגב: לנקוט בצעדים משמעתיים נגד המרצה שלעג לי

רגב פנתה ליו"ר לשכת עו"ד בבקשה לנקוט בהליכים משמעתיים נגד ד"ר אורי הרשטיין, מרצה של קורס בחוג למשפטים באוניברסיטה העברית, שחיבר בחינה שבה הוצגה שאלה שכביכול שמה אותה ללעג ■ "המרצה ביקש להכניס דעות פוליטיות מוצקות - לתוך שערי האוניברסיטה"

מירי רגב / צלם: שלומי יוסף
מירי רגב / צלם: שלומי יוסף

לאחר הלעגת שרת התרבות והספורט, מירי רגב, במסגרת בחינה בדיני נזיקין בקורס משפטי באוניברסיטה העברית בירושלים - פנתה אמש (ד') רגב ליו"ר לשכת עו"ד, עוה"ד אפי נווה, בבקשה לנקוט בהליכים משמעתיים נגד מרצה הקורס שחיבר את הבחינה, ד"ר אורי הרשטיין. רגב פנתה ליו"ר הלשכה משום שהרשטיין הינו חבר (בחברות "מוגבלת") בלשכת עו"ד ומתוקף היותו כך ללשכה יש סמכות לנקוט בצעדים משמעתיים כלפיו.

פניית רגב הגיעה על רקע השאלה הראשונה בבחינה המדוברת ובה מוצגת השרה בצורה סרקסטית ובזויה ונתפסת כמי שמבקשת ל"נקום" בבלוגרית שהתבטאה נגדה. רגב נקראה בשם: "שירי גרב" ובמסגרת השאלה בבחינה תוארה כמי שהתראיינה בבוטות נגד מורים בארץ. בהמשך, תוארה רגב כמי שהיא וחברי מפלגתה - שנרמזו כחברי הליכוד - "ידועים בסלידתם מתרבות והשכלה".

בפנייתה של רגב לנווה, באמצעות עוה"ד יניב לנקרי, נטען כי "המרצה ביקש להכניס דעות פוליטיות מוצקות - לתוך שערי האוניברסיטה ולתוך קודש הקודשים שבה- הפקולטה למשפטים". עוד הודגשה החומרה של הנושא בפרט שמדובר בסטודנטים למשפטים שבשנים הקרובות יהפכו לעו"ד וחלקם בהמשך, יפנו לפוליטיקה.

"האם מוסד אקדמי זה או אחר מבקש 'להאכיל' את הסטודנטים שלו בחומרים פוליטיים, מכפישים, מתסיסים ומפלגים?". נווה התבקש להתייחס לנושא ולפעול במישור האתי והמשמעתי כלפי המרצה. עוד נאמר בפנייה כי רגב מבקשת לפנות לשר החינוך בשבתו כיו"ר המל"ג לפעול לשלילת פעולתו של המרצה הרשטיין.

בשיחה עם "גלובס" נשמע עוה"ד נווה מתנגד נחרצות לדברים.  

"נראה כי מדובר בהתנהלות מטרידה מצד עו"ד שניסח את הבחינה. לשכת עו"ד מגנה כל ניסיון להכניס את הפוליטיקה ואת הדעות הפוליטיות לתוך האקדמיה וכן הלשכה מגנה ביטויים גזעניים וביטויי הסתה שלכאורה ניתן ללמוד מהם מהבחינה האמורה. לא זו הדרך לחנך ולהכשיר את ציבור עו"ד לעתיד", ציין נווה.

"אין ספק שאם הייתה כוונה לפגוע בשרה ולבזות אותה, זה לא תקין לא מכובד ולא ראוי, וככל שיש תלונה במישור האתי היא תטופל במסגרת מוסדות לשכת עו"ד.

"כל שכן, גם המסר הוא לא ראוי ולא נכון מבחינה ציבורית, לא משנה אם אתה אוהב או לא אוהב את הדעות של אותו שר - אתה לא חייב לתמוך בו - אבל לבזות אותו ולפגוע בו זה לא מסוג הדברים שאפשר להשלים איתם, בפרט שמדובר באקדמיה. אני מבין ששר החינוך יצא גם כן בהודעה שמביעה אי נוחות ודעתנו כדעתו".