וול סטריט: המדדים ננעלו בעליות של עד 1.7%

דוח התעסוקה לספטמבר הצביע על תוספת של 142 אלף משרות, מתחת לתחזיות שעמדו על תוספת של 203 אלף משרות ■ הזמנות המפעלים נפלו ב-1.7% באוגוסט ■ הפד ידחה שוב את העלאת הריבית?

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות של יותר מ-1% במדדים המובילים. זאת לאחר הטלטלה בשווקים בפתיחת המסחר בצל דוח התעסוקה המאכזב שלא עמד בתחזיות. בתגובה לדוח התעסוקה, הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים ותשואות האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב ירדו מתחת ל-2%. המסחר בבורסות אירופה התנהל בתנודתיות אך ננעל במגמה חיובית.

משרד העבודה האמריקאי פרסם ב-15:30 שעון ישראל את דוח התעסוקה לחודש החולף, שהצביע על תוספת של 142 אלף משרות בלבד, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על תוספת של 203 אלף משרות. משרד העבודה האמריקאי אף עדכן מטה את הנתון של אוגוסט לתוספת של 136 אלף משרות לעומת הנתון המקורי שעמד על 173 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ובהתאם לתחזיות ברמה של 5.1%. 

נתון מהותי נוסף שפורסם הוא השכר הממוצע לשעה, שירד בפני אחד בספטמבר לרמה של 25.09 דולר. עם זאת בשיעור שנתי השכר הממוצע לשעה עלה ב-2.2%. בשוק ציפו לעלייה של 0.3%. 

ב-17:00 שעון ישראל פורסמו נתוני הזמנות מהמפעלים, שירדו ב-1.7% באוגוסט בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.9% ולאחר עלייה של 0.2% ביולי.

דוח התעסוקה הנוכחי הוא האחרון שייראה הפדרל ריזרב לפני ישיבתו ב-28 לאוקטובר - ישיבה שבסופה יצטרך הבנק המרכזי לקבוע האם להעלות את הריבית בארה"ב, לראשונה מזה כמעט עשור. בשוק מעריכים כי בעקבות הדוח המאכזב הסיכויים לכך שהפד יעלה את הריביות ב-2015 קלושים. "אין ספק שההאטה בסין הגיעה לארה"ב", מציין אנליסט ב-BMO.

"אסור להכחיש שהדולר החזק, החולשה מעבר לים, הפיחות במטבעות הזרים, הירידה החדה בהשקעות הציבוריות בארה"ב וההגידול המשמעותי בתפוקת הייצור של סין פגעו בתעשייה האמריקאית", כך לפי הודעה שפרסמה  Alliance for American Manufacturing.

בחודש החולף בחר הפד שלא להעלות את הריבית, בין היתר בשל החששות מבריאות הכלכלה הגלובלית בכלל וכלכלת סין בפרט, והכניס אי ודאות נוספת לשווקים, שגם כך נסחרים בתנודתיות בתקופה האחרונה. 

נשיא שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, חזר אמש על קריאתו להעלות את הריבית "מאוחר יותר השנה". וויליאמס הדגיש את שוק העבודה החיובי ואת מחירי הבתים העולים, סימן לאופטימיות כלכלית.

 

יצרנית השבבים AMD דיווחה אמש כי תחתוך כ-5% מכוח העבודה שלה במסגרת הליך ארגון מחדש.

וול-מארט  הודיעה היום כי היא מפטרת 450 עובדים מהמטה שלה בארה"ב.

פדקס  ריכזה עניין לאחר שה"וול סטריו ג'ורנל" דיווח כי ענקית השילוח נתקלת במספר קשיים לא מתוכננים בתוכניתה לרכוש את יריבתה ההולנדית, חברת TNT.

מלאנוקס ואיזיצ'יפ   הוסיפו להיסחר ברקע עסקת המיזוג ביניהן, לפי שווי של 811 מיליון דולר לאיזיצ'יפ.

חודשים ספורים לאחר שהודיעה על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, דיווחה אתמול טבע על עסקה בהיקף של 2.3 מיליארד דולר לרכישת החברה המקסיקנית Rimsa. החברה מייצרת ומשווקת תרופות במקסיקו, ויש לה פטנטים פרמצבטיים בדרום אמריקה ואירופה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]