השרה רגב על תקיפת אוהד הפועל ת"א: "בלתי נסלח"

"זו עליית מדרגה קיצונית", אמרה רגב, "יש לבלום אותה ומיד" ■ חשוד נוסף בתקיפה המזוהה עם ארגון לה-פמיליה הסגיר את עצמו למשטרה

מירי רגב / צלם: אוריה תדמור
מירי רגב / צלם: אוריה תדמור

יומיים לאחר תקיפתו החמורה של אוהד הפועל תל-אביב בכדורגל בתום משחק הקבוצה, מתייחסת שרת התרבות והספורט מירי רגב למקרה. "זו עליית מדרגה קיצונית, מדאיגה ובלתי נסלחת שעלינו לבלום ומיד", אמרה השרה, שספגה ביקורת ציבורית לאחר שלא הגיבה לתקיפה בזמן אמת.

רגב שוחחה היום (ג') עם בני משפחתו של האוהד והבהירה כי תדרוש מרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקפים. בהמשך פנתה לשר לביטחון הפנים, לממלא-מקום המפכ"ל ולגורמים משפטיים. היא אף שוחחה עם ראשי הקבוצה והביעה שאט-נפש מהמקרה.

"אני מגנה בכל תוקף את התקיפה המזעזעת בה נפצע אנושות אוהד הפועל תל-אביב, ומאחלת לו רפואה שלמה", אמרה השרה רגב. "עלינו לעקור את העשבים השוטים מן השורש ולהענישם באופן המחמיר ביותר - לא נאפשר להתנהגות האלימה הזו להכתים מועדון אוהדים שלם ולסכן את הספורט בישראל".

אמיר כבירי, בעלי הקבוצה, אמר היום: "בזמן שכל עם ישראל חגג בשמחת תורה, ומשפחות וחברים ישבו לארוחת החג, אוהד של הפועל תל-אביב ממשיך להילחם על חייו, כשהוא שוכב בבית-החולים, ומחוץ לחדרו יושבת משפחתו המודאגת וחבריו ההמומים. מועדון הפועל תל-אביב כולו שותף להלם ולדאגה הגדולה, ואנו מקווים כי הוא ימשיך במאבקו לחיים ויתאושש במהרה. בלתי נתפס בכלל שאוהד כדורגל הגיע למצב אנוש כשהוא בין חיים למוות בשל אהדתו לקבוצה".

כבירי הוסיף ואמר כי "התחושה היא כי דמם של אוהדי הפועל תל-אביב הותר, וחוסר התגובה וההתעלמות של כל הגורמים המוסמכים מהאירוע, כמוה כגיבוי לו".

כבירי התחייב לעשרות ככל ביכולתו על מנת להילחם בתופעת האלימות בכדורגל והוצאת ארגון האוהדים הקיצוני של בית"ר ירושלים לה-פמיליה מחוץ לחוק.

מוקדם יותר היום הסגיר את עצמו למשטרה צעיר בן 20, תושב מרכז הארץ, שחשוד במעורבות בתקיפת האוהד בשכונת פלורנטין. בשיחה עם חדשות 2 Online רגעים לפני ההסגרה הבהיר החשוד: "רק הגנתי על עצמי".

הצעיר, המזוהה עם ארגון לה-פמיליה, הגיע הבוקר לתחנת מרחב יפתח בעצתם של עורכי דינו, עדי כרמלי וגלילה בלוק. שני חשודים נוספים במקרה כבר נמצאים בחזקת המשטרה.

"אני וחברים שלי ישבנו בבית-קפה, כשפתאום התנפלו עלינו אוהדים של הפועל תל-אביב", סיפר נ' על ערב התקרית. "עפו שם אבנים, סלעים, לא הבנתי מאיפה זה בא, ובסך-הכול התגוננתי".

נ' הודה כי הוא שייך לארגון לה-פמיליה, אך אמר כי "מדובר בארגון אוהדים לגיטימי, אנחנו לא אלימים ולא גזענים".

כשנשאל מדוע הסתתר מהמשטרה ולא הסגיר את עצמו מיד, אמר נ': "הבנתי שמחפשים אותי, אבל לא הבנתי למה. הייתי בהלם, והיום באתי למשטרה להסביר להם שהם מחפשים את האדם הלא נכון".