איי.די.או רוכשת כ-1,000 דירות בברלין בכ-590 מיליון שקל

השלמת העסקה תגדיל את תיק הנכסים של איי די או לכ-15,500 דירות במרכז ברלין ■ מדובר בכ-885 דירות מגורים בברלין ובכ-116 יחידות מסחריות בשכונות מרכזיות בעיר

שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא
שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא

לאחר שהשלימה את הנפקת פעילות הנדל"ן שלה בבורסת פרנקפורט שבגרמניה, ממשיכה חברת ADO, המתרכזת בתחום המגורים להשכרה בברלין, להרחיב ולבסס את פעילותה. החברה מקבוצת שיכון ובינוי (שו"ב) של שרי אריסון עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת 95% מהזכויות בפורטפוליו של קרוב ל-900 דירות בברלין, לפי שווי של כ-137 מיליון אירו לאותן דירות. מניית החברה הגיבה בעליות שהגיעו לכ-7% במהלך המסחר, והיא משקפת לחברה שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.

ההסכם נחתם באמצעות החברה הבת ADO Properties, המרכזת את פעילותה של איי.די.או ואשר הונפקה בחודש יולי האחרון בבורסה הגרמנית. באיי.די.או ציינו כי השלמת העסקה, הצפויה עד סוף החודש, תגדיל את מספר הדירות שבבעלותה לכ-15,500. כיום מחזיקה איי.די.או כ-255 נכסי נדל"ן מניב בברלין, רובם למגורים.

באיי.די.או ציינו כי מרבית הנכסים הנרכשים ממוקמים במרכז ברלין, ויתרתם בצפון העיר. עוד הוסיפו בחברה, המנוהלת על ידי שלמה זוהר, כי דמי השכירות השנתיים הנגבים מהנכסים הנרכשים עומדים על כ-6.4 מיליון אירו, עם שכר דירה ממוצע של 6.5 אירו למ"ר. באיי.די.או העריכו כי ניתן יהיה להעלות את שכר הדירה הממוצע למ"ר בחוזי שכירות חדשים, לטווח של 7.2-8.8 אירו, בהתאם למיקום.

את הרכישה מתכננת איי.די.או לממן באמצעות שימוש בחלק מתמורת ההנפקה וכן עם מימון בנקאי. המנכ"ל זוהר מסר היום כי "פרופיל הנכסים הנרכשים תואם את פרופיל נכסי החברה, ואת אסטרטגיית הקבוצה להתרכז באזורים בברלין בעלי פוטנציאל השבחה עתידי".

הפחתת הון לצורך חלוקת דיבידנד

בשבוע שעבר עדכנה איי.די.או על רצונה לחלק עד 850 מיליון שקל לבעלי המניות, בראשות שו"ב, בדרך של רכישה עצמית של מניות החברה. חלוקה זו אינה מקיימת את מבחן הרווח לפי חוק החברות, ולכן איי.די.או צפויה לפנות לבית המשפט כדי לאשר את הפחתת ההון. לצורך החלוקה נדרש גם אישור מחזיקי האג"ח, להם תציע החברה פדיון מוקדם חלקי בהיקף של 20% מסך יתרות האג"ח שבמחזור, המסתכמות כיום בכ-715 מיליון שקל, בשלוש סדרות הנסחרות בתשואות של כ-2%-3%.

מלבד שו"ב המחזיקה בכ-39% ממניות איי.די.או, בין בעלי המניות המרכזיים בחברה נמנים קרן סטנהם הבריטית (17%), הראל (11%) ואיש העסקים עדי קייזמן, שבעבר היה בעל השליטה בחברה וכיום מחזיק קרוב ל-6% ממניותיה בשווי שוק של כ-85 מיליון שקל. מכיוון שבקופת החברה הבת, ADO Properties, יש כיום כ-200 מיליון אירו, ההערכות הן כי לא יידרשו הזרמות הון בטווח הקרוב, ולפיכך ניתן לבצע את החלוקה.