רשת האופנה אמריקן אפרל קורסת: הגישה בקשה לפשיטת-רגל

החברה תעבור כעת הליך של ארגון מחדש, שיבטל אג"ח בשווי 200 מיליון דולר בתמורה למניות בחברה המחודשת ■ הבעלים הנוכחיים של החברה, כולל המייסד דב צ'רני, יעזבו את הרשת

רשת האופנה האמריקאית אמריקן אפרל, שנמצאת בקשיים כבר תקופה ארוכה, הגישה השבוע בארה"ב בקשה להגנה מפני נושים, במסגרת של הליך פשיטת-רגל.

החברה תעבור כעת הליך של ארגון מחדש, שיבטל אג"ח בשווי 200 מיליון דולר בתמורה למניות בחברה המחודשת. על-פי הערכות, 130 החנויות של הרשת בארה"ב ימשיכו לפעול בתקופה הקרובה, בזמן שהיא מנסה לצאת לדרך חדשה.

על-פי תוכנית ההבראה, שטעונה עדיין את אישור בית המשפט, הבעלים הנוכחיים של החברה, כולל המייסד דב צ'רני, יעזבו את הרשת ויימחקו מרשימת הבעלים.

נכון לסוף יוני היו לאמריקן אפרל התחייבויות בסך 411.1 מיליון דולר, לעומת נכסים בשווי 250.1 מיליון דולר. במסגרת ההסדר, הנושים יספקו מימון והון חדש בכדי לממן את המשך הפעילות של החברה; ותהליך הארגון מחדש יפחית את חובותיה של אמריקן אפרל, מ-300 מיליון דולר ללא יותר מ-135 מיליון דולר.

הרשת, שהוקמה ב-1989, נאבקה בשנים האחרונות בשוק אופנה תחרותי וקשה, ומאז 2011 היא נמצאת על סף פשיטת-רגל. בשנתיים האחרונות הורע עוד יותר מצבה, לאחר שורה של תביעות משפטיות שהוגשו נגד צ'רני בשל התנהגות לא הולמת והטרדות מיניות - האשמות שהוא דחה לחלוטין.