רשת המדיה בתחום הכדורגל 90min מגייסת 15 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מייצר תוכן מקורי לצד תוכן מבוסס משתמשים ונהנה מ-30 מיליון משתמשים ייחודיים מדי חודש ומשיתופי פעולה עם האפינגטון פוסט, האינדיפנדנט וגופי מדיה נוספים בעולם

תאגיד המדיה הגרמני פרוזיבן מוביל השקעה של 15 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי 90min. החברה הישראלית גייסה את הסבב הנוכחי גם ממשקיעים קודמים בהם, הקרנות באטרי ונצ'רס וג'מיני ונצ'רס. כחלק מההשקעה, החברה הישראלית תשיק שיתוף פעולה אסטרטגי יחד עם ProSiebenSat.1 תחת מיתוג משותף שיפנה לשוק הכדורגל הגרמני. בסך הכול גייסה עד היום החברה הישראלית סכום של 39 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2011, מספקת מדי יום 400-500 פריטי תוכן מקורי בתחום הכדורגל, שמקורם ברשת עולמים של כותבים לצד תוכן אותנטי של אוהדים. מדי חודש נכנסים לאתר 90min.com מעל ל-30 מיליון משתמשים ייחודיים ב-10 שפות. באמצעות הגיוס, החברה מתכננת להתרחב מעבר לגרמניה גם לשוק האמריקאי ולפתוח שלוחה בניו יורק אחרי זו שהחברה מפעילה בלונדון, בתל אביב ובמנילה שבפיליפינים.

בין הגופים המשתמשים בתכני 90min אפשר למנות את האפינגטון פוסט, USA Today, The Independent, The Mail Online ועוד, לצד אתרים רשמיים של מועדוני כדורגל כמו צ'לסי וליברפול.
אסף פלד, מנכ"ל ומייסד 90min, אמר כי "אנו גאים מאוד שקבוצת מדיה מהדרג הראשון כמו ProSiebenSat.1 הצטרפה אלינו כמשקיעה ושותפה אסטרטגית, מהלך התומך בהתרחבות שלנו לתחומי הווידאו, זכויות השידור של תחרויות ספורט ובסופו של דבר הטלוויזיה הדיגיטלית. על אף הצמיחה שלנו כמותג צרכני, הכניסה לשותפות עם ProSiebenSat.1 משקפת דגש מוגבר של החברה על שותפויות מדיה אסטרטגיות, על בסיס פלטפורמת הטכנולוגיה הפתוחה שלנו".

ז'לקו קראיצ'ה, מנהל חטיבת הספורט ב-ProSiebenSat.1 Media SE, הוסיף כי "אנו נרגשים מאוד להוביל את סבב ההשקעות הזה ולהיות שותפים של אחת מפלטפורמות התוכן הגדולות בעולם בתחום הכדורגל. חברת 90min מאפשרת לאוהדי כדורגל להשמיע את קולם ולגלות מעורבות בתכנים שהם אוהבים. מבחינה אסטרטגית, היא מתאימה מאוד לתיק אחזקות הספורט הדיגיטלי שלנו, ואנו מצפים לבסס את 90min כמותג מוביל בגרמניה".