נמרודי מוכר פארקים לוגיסטיים בפולין תמורת 80-90 מיליון אירו

אם העסקה תושלם על כל חלקיה, MLP של הכשרת היישוב תרשום רווח נקי של עד קרוב ל-9 מיליון אירו ותזרים מזומנים חופשי של עד 34 מיליון אירו

חברת הפארקים הלוגיסטיים והתעשייתיים MLP, הפועלת עבור הכשרת היישוב בפולין, עדכנה הבוקר על הסכמים למכירת שני פארקים תמורת כ-80-90 מיליון אירו (כ-350-400 מיליון שקל). אם העסקה תצא לפועל כמתוכנן על שלביה השונים, היא תוכל לייצר ל-MLP רווח נקי של עד קרוב ל-9 מיליון אירו ותזרים מזומנים חופשי של עד 34 מיליון אירו. הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי מחזיקה כ-38% ממניות MLP - Millennium Logistic Parks, הנסחרת בבורסת ורשה בשווי של כ-650 מיליון שקל, אחרי קפיצה של כ-25% בערכה בשנה האחרונה.

החלק הראשון והעיקרי של העסקה כולל הסכם למכירת פארק מילניום טיכה תמורת כ-63 מיליון אירו, וברווח צפוי אחרי מס של 5.5 מיליון אירו, שיירשם בדוחות הרבעון השלישי של 2015. החלק הנוסף כולל הסכם למכירת פארק ביורינג תמורת כ-17 מיליון אירו, וכולל אפשרות להקמת מבנה נוסף בפארק על-ידי MLP שיגדיל את התמורה עבור הפארק ל-27 מיליון אירו. הקמת החלק הנוסף בפארק מתוכננת עד חמש שנים מיום חתימת ההסכם. הרווח הנקי בעסקה זו, בהנחה שתושלם הרחבת הפארק, צפוי לעמוד על 3.3 מיליון אירו.

הונפקה לפני כשנתיים

השלמת העסקאות כפופה לכמה תנאים. בהכשרת היישוב ציינו כי שני ההסכמים "אינם תלויים האחד בשני, וכוללים התחייבות של MLP לביצוע מספר תיקונים בפארקים על חשבונה". מיכה שפירא, נשיא MLP, מסר היום כי "העסקה באה על רקע מיצוי מלוא הפוטנציאל מפארק טיכה וניצול ההזדמנות המסחרית של מכירת החלק המפותח של פארק ביורינג. שני הפארקים נמכרים לאחר השלמת הייזום מרכישת הקרקע, השכרת השטחים, בנייתם ומכירתם במחיר אטרקטיבי". שפירא ציין כי ממועד הנפקתה של MLP בבורסת ורשה, באוקטובר 2013, החברה יזמה והשכירה כ-100 אלף מ"ר.

מלבד MLP, הכשרת היישוב מחזיקה בכמה נכסים מניבים בחו"ל ובישראל, פועלת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל ובחו"ל, מחזיקה ברשת בתי המלון רימונים, פועלת בתחום חיפושי הגז והנפט באמצעות הכשרה אנרגיה ומחזיקה בחברת שילוט החוצות רפיד. הכשרת היישוב נסחרת בבורסה בשווי של כ-470 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מ-40% מתחילת השנה.