קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה; "הסיכונים ממשיים יותר"

קרן המטבע צופה כי קצב הצמיחה ב-2015 יעמוד על 3.1%, ירידה של 0.2% לעומת התחזית הקודמת שהיא פרסמה ביולי ■ הסיבה לירידה בתחזית הצמיחה: הצניחה במחירי הסחורות לצד ההאטה בכלכלות המתפתחות

כריסטין לגארד וג'נט ילן / צילום: רויטרס
כריסטין לגארד וג'נט ילן / צילום: רויטרס

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) חתכה בפעם השנייה השנה את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה הגלובלית ב-2015 והזהירה כי הסיכונים לכלכלה הפכו ממשיים יותר. 

קרן המטבע צופה כעת שקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית ב-2015 יעמוד על 3.1%, תחזית המהווה ירידה של 0.2% לעומת התחזית הקודמת שלה ביולי. כך עולה מדוח התחזיות הכלכליות האחרון שפרסמה ה-IMF. בדוח היא ציינה כי הירידה בתחזית הצמיחה נובעת בעיקר בשל הצניחה במחירי הסחורות לצד ההאטה בכלכלות השווקים המתעוררים.

הקרן צופה כי כלכלת ברזיל תחתום את השנה עם צמיחה שלילית של 3%, כלכלת רוסיה עם צמיחה שלילית של 3.8%, בעוד סין תסיים את השנה עם קצב צמיחה של 6.8%, מתחת ליעד של 7%, שהציב הממשל הסיני. כלכלת קנדה צפויה לצמוח בקצב של 1% וכלכלת גרמניה ב-1.5%. 

בדוח, כלכלני הקרן ציינו כי הצמיחה העולמית נותרה לא שוויונית, כאשר הכלכלות המפותחות צומחות בקצב שונה מהכלכלות המתפתחות. לכן, הסיכונים הניצבים בפני הכלכלה העולמית הפכו לבולטים יותר בתקופה האחרונה.

"בהשוואה לשנה שעברה, ההתאוששות בקרב הכלכלות המפותחות צפויה להאיץ מעט, בעוד הפעילות בקרב השווקים המתעוררים והכלכלות המתפתחות צפויה להאט זו השנה החמישית ברציפות", נכתב בדוח של קרן המטבע. כלכלני הקרן מציינים בנוסף כי הירידה במחירי הסחורות לצד בריחת ההון מהכלכלות המתפתחות והלחץ על המטבעות שלהן מכבידים על הכלכלה העולמית.