הנקראות ביותר

שדרוג תחנת הרכבת ת"א-השלום יוצא לדרך

מדובר בתחנה השנייה בגודלה בישראל ■ העבודות כוללות הוספת מבנה יציאה נוסף והקמת חניון אופניים, והן יימשכו כשנה וחצי שבמהלכן התחנה תישאר פעילה ■ מנכ"ל הרכבת: "צעד משמעותי ללקוחות"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

חברת 'אשר גרין מבנים בע"מ' זכתה במכרז לשדרוג תחנת הרכבת תל-אביב-השלום בסכום של כ-17 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". מטרת השדרוג היא שיפור רמת השירות והבטיחות של הנוסעים. העבודות יחלו עד סוף השנה הנוכחית ויימשכו כשנה וחצי שבמהלכן התחנה תישאר פעילה.

עבודות השדרוג יכללו הוספת מבנה ליציאת נוסעים מרציפי תחנת הרכבת השלום לגשר השלום (מצדו הדרומי) לרבות הסדרת חניית האופניים במפלס הגשר. כמו כן, תתבצע העתקת פיר המעלית מהמבנה הקיים בתחנה לכיוון צפון.

מאז שנת 2011 רושמת רכבת ישראל עלייה מתמדת במספר הנוסעים (בין שנת 2013 ל-2014 עלה מספר הנוסעים בכ-7.5%). לפיכך, יצאה רכבת ישראל בתוכנית לשדרוג תחנות רכבת ברחבי הארץ. בין השאר, נעשות עבודות לשדרוג תחנת חיפה חוף הכרמל, בנימינה, פרדס חנה-קיסריה, חדרה, נתניה, רחובות ועוד.

תחנת תל-אביב מרכז ארלוזרוב ותחנת תל-אביב השלום הן תחנות הרכבת הגדולות ביותר בישראל, ונחשבות "צוואר הבקבוק" של הרכבת. על-פי מסקנות מחקר שהזמינה רכבת ישראל, כ-70% מהנוסעים שעושה שימוש ברכבת, עוברים בתחנות אלו. ביוני האחרון זכתה חברת דניה סיבוס במכרז לשדרוג תחנת תל-אביב מרכז בעלות של כ-31.8 מיליון שקל.

"הוספת היציאה הנוספת מתחנת הרכבת הגדולה ביותר בישראל, היא צעד משמעותי לרבבות לקוחותינו שעושים שימוש בתחנה זו", טען מנכ"ל הרכבת בועז צפריר. "התחנות הן מקום המפגש שלנו עם לקוחות החברה והשער ממנו הם נכנסים ויוצאים אל הרציפים והרכבות".

תחנת ת

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות