מו"מ מתקדם למכירת הפורמולה 1 לפי שווי של 8.5 מיליארד ד'

דיווח: הבעלים האמריקאי של קבוצת ה-NFL מיאמי דולפינס, הקטארים השולטים על מועדון הכדורגל הצרפתי פ.ס.ז', ביחד עם משקיעים נוספים מגרמניה וסין - כבר החלו בבדיקות נאותות לפני רכישת מניות השליטה על ענף הספורט המוטורי, אותן מחזיקה חברת הפרייבט אקוויטי CVC

פורמולה 1, נהגים, ברני אקלסטון / צלם: רויטרס
פורמולה 1, נהגים, ברני אקלסטון / צלם: רויטרס

השליטה על ענף הפורמולה 1 עשויה להימכר בקרוב לקבוצת משקיעים אמריקאים-קטארים בעסקה שתעניק לספורט המוטורי שווי של 8.5 מיליארד דולר - כך מפרסם ה"פייננשל טיימס".

מי שמוביל את קבוצת המשקיעים הוא סטפן רוס בן ה-75, הבעלים של קבוצת ה-NFL מיאמי דולפינס. לטענת שני מקורות המעורבים במו"מ, רוס כבר "לחץ ידיים" עם ראשי CVC Capital Partners, חברת הפרייבט אקוויטי השולטת על הפורמולה 1 בזכות החזקות של 33.5% מהמניות.

הקבוצה של רוס, מיליארדר מתחום הנדל"ן - כבר החלה בבדיקות נאותות, ועדיין נמצאת בתהליך גיוס כספים לצורך השלמת העסקה, ש"אנו מקווים שתיסגר בתוך 30 יום, אבל הכל עדיין יכול ליפול", לדברי אחד הגורמים המעורבים במגעים.

ברני אקלסטון בן ה-84, המנכ"ל הוותיק של הפורמולה 1, חשף כי נפגש עם רוס בסוף השבוע האחרון בלונדון, לפני משחק הפוטבול של מיאמי דולפינס באצטדיון וומבלי מול ניו יורק ג'טס. "לא דיברנו על מה שאתם חושבים", מצוטט אקלסטון ב"פייננשל טיימס". "יש לו הסכם סודיות (לגבי המגעים לרכישת הפורמולה 1), אז דיברנו אך ורק על פוטבול. אני מחבב אותו, הוא אחד משלנו. הוא יכול לעזור לנו ואני אשמח לקבל אותו" (כבעלים החדש של ענף הספורט המוטורי).

CVC מנסה כבר כמה שנים למכור את השליטה על הפורמולה 1, אך ללא הצלחה. גם ניסיון להנפיק את הענף למסחר ציבורי בבורסות שונות בעולם כשל. אקלסטון והקרן הפרטית של משפחתו מחזיקים ב-13.5% מהמניות, והוא עדיין אחראי על הניהול היומיומי של הספורט המצליח, שנצפה בכל שנה על-ידי כחצי מיליארד איש מרחבי העולם.

משקיעים נוספים שחברו לרוס הם חברת Qatar Sports Investments, המחזיקה בקבוצת הכדורגל פריז סן-ז'רמן והפכה אותה בשנים האחרונות לאחד מהמועדונים העשירים ביותר ביבשת; וגם חברת מדיה גרמנית וחברה נוספת מסין.